Aktuální vydání magazínu Forbes

▶ Ideál krásy podle Instagramu. Proč v plastickém byznysu tečou miliony

Pošli to dál

Sexy selfie. Obsese? Nebo snad byznys? V Americe jsou plastické operace prsou, pozadí a obličeje už běžnou záležitostí stejně jako třeba v Jižní Koreji, kde se ročně provede vůbec nejvíc plastických operací.

Na tento trend mají zásadní vliv sociální sítě Instagram a Facebook, kterým kralují zaoblené krásky Kardashians nebo Jennifer Lopez. A jak je na tom Česko? Chodí Češky k doktorům s fotkami celebrit, podle kterých se nechávají zkrášlovat?

Čtěte také: Padlí andělé. Victoria’s Secret klopýtá s kampaněmi pro neeistující ženy

Podle Ondřeje Měšťáka k nám ještě trend velkých a kulatých pozadí nepřišel. „Možná proto, že Slovanky mají od přírody pozadí větší. Nicméně u amerických kolegů je to momentálně velké téma. Kdybyste se mnou byli na poslední konferenci ve Spojených státech, asi byste se trochu červenali. Na obrazovce se promítaly stovky snímků pozadí,“ usměje se Měšťák, který na pražské klinice Esthé téměř každý den odoperuje deset až dvanáct pacientů.

Z devadesáti procent jsou to ženy ve věku v rozmezí od 20 do 40 let a díky nim ročně akciová společnost utrží 65 milionů korun.

DSC_8556-1

Ondřej Měšťák při operaci nosu

„Operace zlepšují kvalitu života,“ přesvědčuje Měšťák. „Je dokázáno, že to, jak člověk vypadá, ovlivňuje interpersonální vztahy. Lidé, kteří vypadají dobře, mají vyšší platy, lepší pracovní pozice a vztahy s okolím,“ říká a připomene studii Infant preferences for attractive faces, ze které vyplývá, že se půlroční děti, kterým ještě nikdo nic nevysvětlil, dívají na hezkého člověka dvakrát déle než na toho, který je ošklivý.

Pacientky Esthé si nejčastěji nechávají upravit prsa a některé spojí rovnou dvě operace do jedné a nechají si udělat tzv. fatgrafting – liposukci a následné zvětšení prsou vlastním tukem. „Za cenu kolem padesáti tisíc se žena probudí hezčí. Všímám si, že ženy po plastice se začnou jinak líčit, chodí narovnaně a celkově působí sebevědomě,“ popisuje chirurg.

„Není to tak, že by žena s neforemným pozadím nemohla být hezká. Vnitřní krása a charisma je stejně důležité, ale naštěstí už žijeme v jednadvacátém století, tak proč nevypadat ještě líp. Proč by se ženy měly stydět za to, že se nechaly poupravit?“ ptá se Měšťák.

Poslechněte si, jak ve světě šlape byznys plastické chirurgie podle Ondřeje Měšťáka:


 

Čtěte také