Aktuální vydání magazínu Forbes

obalgha_sajt_2017-03
lekar uvod done

10 nejvíce a 10 nejméně smysluplných povolání

Pošli to dál

Už jste to slyšeli mnohokrát – za peníze si štěstí nekoupíte. Ukazuje se ale, že peníze mají i mizivý vliv mají a to, jestli máte jako zaměstnanec pocit, že má vaše práce smysl a jestli díky ní dokážete měnit svět k lepšímu.

Ve Forbesu každým rokem píšeme o nejsmysluplnějších povoláních, která jsou zároveň dobře placená a vycházíme přitom z žebříčku, který v Americe sestavuje společnost PayScale.

Když ale přestanete zohledňovat peníze, tak se tento žebříček promění. Zatímco některé profese na něm zůstanou i tak hodně vysoko, u jiných, dobře placených zaměstnání se ukáže, že těm, kteří je vykonávají, nedávají příliš smysl. Jaká tedy jsou pro Američany ta nejvíce a nejméně smysluplná povolání?

Na první příčce se jako ta nejsmysluplnějších povolání vyrovnaně umístila hned tři – chirurgové ortopedi, policejní náčelníci a duchovní (konkrétně tzv. youth ministers).

10 nejsmysluplnějších povolání si můžete projít v této fotogalerii:

1-3. Ortoped, satisfakce u 100 % oslovených 1-3. Policejní náčelník, satisfakce u 100 % oslovených 1-3. Duchovní, satisfakce u 100 % oslovených 4. Ředitel/ka školy, satisfakce u 98 % 5. Zaměstnanec léčebny dlouhodobě nemocných, satisfakce u 98 % 6. Terapeut,  satisfakce u 96 % 7. Sociální pracovnice,  satisfakce u 95 % 8. Školní úředník, satisfakce u 95 % 9. Ředitel/ka neziskové organizace, satisfakce u 95 % 10. Překladatel do znakového jazyka, satisfakce u 94 %
<
>
5. Zaměstnanec léčebny dlouhodobě nemocných, satisfakce u 98 %

Ze srovnání vyšlo, že obecně za nejsmysluplnější povolání považujeme manažerské či vůdčí pozice jako je například ředitel základní školy, sociální pracovník nebo ředitel neziskové organizace – většina z nich s sebou nese úzkou spolupráci s lidmi a přímo pomáhá – například tlumočení do znakového jazyka.

Naopak o těch nejméně smysluplných profesích se dá říct, že spadají do soukromého firemní sektoru nebo zahrnují práci se zákazníky. Mezi ty nejhorší patří například nákupčí médií (typický zaměstnanec agentury, který pro své klienty hledá reklamní prostor), módní návrhář nebo zaměstnanec fast fooodu.

10 nejméně smysluplných povolání najdete zde:


Čtěte také:

13 společností, které v Americe nabízejí ty nejlepší zaměstnanecké výhody

Práce snů aneb 10 nejlepších zaměstnavatelů pro rok 2015

 

Čtěte také