„Please welcome Jan Rezaaaaaaaaaab!“ Každý, kdo se vyzná ve světě digitálního marketingu, ví, že po tomhle zaburácení začíná největší evropská konference o vlivu sociálních médií Engage Prague pod taktovkou pražského startupu Socialbakers.

Třetí květnový týden se ve Foru Karlín nesl v duchu workshopů a celodenního festivalu na téma, jak prostřednictvím sociálních sítí změnit svět. Marketingoví manažeři i junioři si z Engage ale mohli odnést pár užitečných tipů i v případě, že nemění svět, ale třeba „jen“ firemní strategii.

Tohle jsme si na Engage do notesů zapsali my.

Facebook je pro média. Instagram pro celebrity

„Navrhujte své kampaně v duchu ‚social-first‘,“ lobboval celkem logicky spoluzakladatel analytického startupu Jan Řežáb ve své úvodní keynote. Za digitální reklamu se podle Socialbakers bude už na konci tohoto roku utrácet víc než za televizní spoty. A právě sociální média mají v digitálním budgetu čím dál významnější roli.

janrezab

Při vytváření kampaní myslete na to, jaký přístup ke konkrétní platformě zvolit. Nezapomínejte na to, že se velmi rychle vyvíjejí. Facebook už dávno není nástroj pro trávení volného času, ale místo, kam si chodíte pro informace, zprávy a zadiskutovat si.

„Novým Facebookem“ je podle Řežába Instagram – síť, která je vizuálnější, osobnější a kreativnější a podle měření Socialbakers svědčí hlavně celebritám nebo značkám.

Nezapomínejte na mikroinfluencery

Publikum asi nejvíc rozpumpovala prezentace Stevena Bartletta, experta na komunikaci „mileniálských“ témat a šéfa agentury Social Chain, která dokáže do 26 minut dostat libovolný hashtag mezi „trending“ na Twitteru. Steven a jeho tým stojí mimo jiné za povedeným hoaxem o milionové akvizici teprve 16letého fotbalisty jménem Rex Secco londýnským Arsenalem.stevenbartlett

Bartlett upozornil na sílu tzv. mikroinfluencerů, kteří mají na sítích méně než 5 tisíc sledujících. Za mnohem nižší náklady dokážou váš produkt nebo zprávu dostat k instagramovým nebo twitterovým nikám, a to s větší autenticitou a konverzí než v případě socmediálních hvězd. Problematické je ovšem škálování.

Teprve 24letý internetový entrepreneur rezolutně prohlásil, že webová stránka je jako samostatná entita mrtvá. „Jako majitel webu nemáte na vybranou– buď se musíte zapojit do hry, nebo prohrajete,“ uzavřel své vystoupení Bartlett.

Nejlepší marketing je takový, ze kterého nemáte pocit, že jde o marketing

Tom Fishburne propojuje ve svém projektu Marketoonist své dvě celoživotní profesní vášně – marketing a komiksy. Pomocí vtipných momentek a stripů vystihuje aktuální a rychle proměnlivý popis práce marketéra. Dnes se živí právě tím, že velkým brandům typu Google, GE nebo Rocketfuel vytváří komiksové kampaně na míru.

tomasfishburne

K postřehům z předchozí kariéry v korporátech General Mills, Nestlé nebo Method přihodil Fishburne i cenné rady pro lidi, kteří se pohybují v digitálním marketingu.

Nejlepší marketing je takový, ze kterého nemáte pocit, že jde o marketing. Nikdy nebylo jednodušší se spojit se zákazníkem než v době digitálu a sociálních sítí – zároveň jsou potenciální zákazníci čím dál lepší ve schopnosti vaše sdělení totálně zazdít. Technologie váš nudný marketing nezachrání. Zato ten dobrý mohou jedině podpořit.