Jak si vybudovat dobré jméno v byznyse? Co se internetu týče, není účinnějšího nástroje než LinkedIn. Alespoň to tvrdí spolupracovník Forbesu William Arruda, který se zabývá osobním brandingem. Tady jsou jeho důvody, proč je váš profil na této v Česku stále trochu podceňované síti zásadní věc pro vaši kariéru.


Nikdy nebylo důležitější vytvořit si a budovat svůj profil na LinkedIn než nyní. Tato síť se totiž vyvinula ze stránky určené pro online životopisy a networking v komplexní zdroj informací o všech důležitých lidech.

Tady je devět důvodů, proč byste měli svůj profil na LinkedIn okamžitě aktualizovat. Hned teď.

1. Má miliony členů.

S více než 255 miliony členů je LinkedIn největší profesní sítí na světě. Dnes se automaticky očekává, že na něm máte svůj profil. A pokud ne, jak vás může vůbec někdo považovat za člověka myslícího na pokrok v kariéře? Lídři se neobracejí ke 250 milionům příležitostí zády.

2. Při vyhledávání na Google se zobrazuje nahoře.

Pokud si vás někdo vygooglí, objeví se váš LinkedIn profil pravděpodobně na prvním nebo druhém místě. To je dobré vědět, protože podle studie Gravitate Online provedené na základě více než osmi milionů kliků si více než 94 procent uživatelů nejprve rozklikne první zobrazený výsledek, zatímco ten druhý méně než šest procent. První i druhý zobrazený výsledek mají dohromady 50 procent všech kliknutí.

3. Lidé vás zkoumají.

Různí lidé hledají různé cesty, jak se o vás něco dozvědět. LinkedIn vám dává možnost kontrolovat to, co o vás zjistí – třeba o vašich silných stránkách. Kdo jsou ti lidé? Lidé, které znáte. Lidé, u kterých si přejete, aby vás znali. Lidé, na kterých záleží: vaši potenciální zákazníci, zaměstnanci, ředitel, klienti, konkurence. Ti všichni používají LinkedIn, aby se něco dozvěděli o druhých lidech. Hledají si informace o vás před vaším prvním setkáním nebo po přečtení článku, ve kterém jste zmínění. Nebo když se rozhodují, zda odpovědí na váš e-mail.

4. Je plný neocenitelných zdrojů.

LinkedIn vám pomůže zvýšit šanci na úspěch tím, že vám poskytuje klíčová spojení a znalosti. Potřebujete tipy na možné nové zaměstnance? Chcete vyřešit problémy, které jsou mimo kompetenci lidí ve vaší firmě? Potřebujete získat nové klienty? Chcete doporučit poskytovatele služeb? Chcete zjistit, co dělají vaši konkurenti? Nebo kdo je mezi kontakty vašeho potenciálního klienta? LinkedIn vám přináší všechny tyhle výhody.

5. Nevíte, o co přicházíte.

Zatímco si tohle čtete, někdo hledá přes LinkedIn právě ty služby, které nabízíte. Pro tuhle osobu musíte být dobře viditelní. To znamená, že musíte mít komplexní profil plný těch správných klíčových slov – týkajících se toho, co umíte –, tak aby si vás příležitosti snadno našly. V budoucnu nebudou existovat žádné seznamy pracovních nabídek. Personalisté budou pro hledání ideálních kandidátů využívat své sociální sítě a nástroje jako LinkedIn.

6. Stále budete „ultraaktuální“.

Když budete sledovat špičky ve svém oboru a ty nejlepší firmy, pomůže vám to udržet si přehled o tom, co se děje ve vašem oboru nebo pracovní funkci. Informace se k vám dostanou z první ruky, a ne přes mediální filtr.

7. Jste stále on-line.

Ve světě, kde všichni mají víc úkolů než času, je velká výzva udržet se na radaru vaší stále rostoucí skupiny kontaktů. LinkedIn umožňuje pravidelně aktualizovat váš status – co je ve vašem pracovním životě nového a kde je možné vás najít. Můžete snadno rozšířit své publikum tím, že se zapojíte do různých skupin, které vám poskytnou další možnosti zveřejňovat vaše myšlenky a komentovat příspěvky ostatních.

8. Je to nejúčinnější způsob, jak spravovat svou síť kontaktů.

Můžete si své kontakty uspořádat do skupin, které pro vás budou mít smysl. LinkedIn se stává vaší trvalou databází kontaktů – a zároveň vám umožňuje sdílet informace s různými podskupinami vašich kontaktů. Pokud použijete funkci „Najít absolventa“ a kliknete na loga vašich prvních zaměstnavatelů, můžete si přidat kontakty z vašich škol a od předchozích zaměstnavatelů. Díky těmto nástrojům se LinkedIn stává vaším vlastním CRM systémem pro správu vašich kontaktů a komunikaci s nimi. Už nemusíte používat svůj e-mail jako správce kontaktů nebo se bát, že své kontakty ztratíte, pokud přejdete od jednoho zaměstnavatele k jinému.

9. Je to nejlepší platforma pro osobní branding.

LinkedIn nabízí jednu z nejlepších příležitostí, jak zviditelnit vaši firmu a zvýšit důvěryhodnost svou i své firmy. Do výpisu svých zkušeností a informací můžete přidávat obrázky a videa a tím vytvořit opravdu plastický pohled na váš osobní brand. Používání těchto funkcí je mocný online nástroj, který vám pomůže vytvořit přesvědčivý obraz toho, kým jste v reálném světě.


Jak tedy má správný LinkedIn vypadat? Můžete se zkusit podívat rovnou třeba na profil autora tohoto článku.


Williama Arrudu najdete na Twitteru ZDE, přečíst si můžete i jeho nejnovější knihu,Ditch. Dare. Do! 3D Personal Branding for Executives.