Na Facebooku bruslí se stejnou lehkostí, jako na ledě. Své facebookové fanoušky překřtil na „hokejovou rodinu“ a pravidelně je zásobuje inspirujícími příspěvky o motivaci, tvrdé práci, Bohu, odhodlání a šťastném životě. A občas to proloží selfíčkem z posilovny, před kombajnem, s Mikem Tysonem nebo LeBronem Jamesem. I proto si v našem žebříčku Nejvlivnější Češi na sociálních sítích letos vysloužil 12. místo.

„Jarda má jednu z nejlepších facebookových stránek a primárně z toho důvodu, že je neuvěřitelně autentické, jak to píše sám. Je super, že tam dává fotky z osobních situací. Lidé se s jeho situací a osobností tím o to více propojí. Nepropaguje značky, nesnaží se vám něco vnutit. Jarda je na Facebooku prostě Jarda – a to je na něm to nejlepší! Je sám sebou v nejlepším významu slova,“ komentuje aktivitu české hokejové legendy spoluzakladatel Socialbakers Jan Řežáb.

Právě český analytický startup Socialbakers nám pomohl získat ty nejzajímavější statistiky, které ukazují, jak moc je facebookový profil Jaromíra Jágra úspěšný.

Nejúspěšnější příspěvky

Jágrův noční splín, Jágr na žních a Jágr držící palce druhému českému Bohovi. Právě tyto tři posty jsou na Jágrově profilu z hlediska počtu interakcí fanoušků historicky nejúspěšnější.

„Všechny posty odrážejí Jardovu skutečnou osobnost. Je svůj, lidský, přátelský a i přes veškerý úspěch zcela obyčejný člověk s mnoha otázkami, přáními a tužbami. To jej činí přístupného tak široké mase podporovatelů, kteří k němu vzhlížejí a ztotožňují se s ním zároveň,“ komentuje Jágrovo facebookové kouzlo Filip Gregor, šéfkonzultant Socialbakers.

jagr

Po dlouhé době jsem se byl podívat za našima na poli ( jsou žně ). Rok co rok, táta , máma a strejda ( než jsem odešel do NHL , tak i já a sestra ) se více jak 50 let dřou na stejných polích( 36 ha- to je jako 36 fotbalových hřišť ). Když jsem se tàty zeptal, proč to ještě dělá ( je mu skoro 75 )a nemá to zapotřebí , řekl mi : tak, jako si musíš vážit lidí, kteří ti během života pomohli, tak já si zase vážím polí, protože nám pomohly se uživit během těžkých časů… Proto je budu obdělávat, dokud budu moci… No, něco na tom bude :).. Jo a musim říci, že dělat hospodářství dříve, bylo daleko těžší. Dnes jsou na vše stroje, dříve byly potřeba hlavně svaly :)))) Ještě, že tomu tak bylo, jinak bych nikdy nehrál NHL. Práce na statku byla taková dřina, že hokej byl oproti tomu jako dovolená :)))) Jen jsem zvědavý co bude, až to rodiče nebudou moci dělat? Že bych začal jezdit kombajnem?:) ….. A už vidím ten výraz nejaké slečny, až se jí zeptám : nechceš se mnou jet na … A ona mi skočí do řeči a vykřikne – na Seychely? A já- ne, na pole u Kladna :))))))) no necháme se překvapit, co nám život nadělí. (originál není dostupný)

Rekordní přírůstky

Takzvanou hokejovou rodinu tvoří už přes 715 tisíc facebookových fanoušků. Nejvíc jich Jágr posbíral v době konání hokejových šampionátů. V květnu 2014 si ho „lajklo“52 tisíc uživatelů, v květnu 2015 pak dokonce 82 tisíc. Podle Socialbakers je růstový trend počtu fanoušků pozvolný a srovnatelný růstem počtu fanoušků TOP20 celebrit i TOP20 českých značek na nejpoužívanější sociální síti.

 

graf_jagr

Jak vlivný je třetí nejproduktivnější hráč v NHL v historii, dokazuje i to, jak jeho příchod do Florida Panthers z New Jersey Devils zamával s facebookovou stránkou tohoto klubu. „Efekt Jágr“ se začal projevovat hned od 26. února, kdy bylo oznámeno, že do týmu přestoupil. Zatímco na počátku loňského roku denně přibylo průměrně 52 fanoušků, v prvních týdnech od Jágrova nástupu činil denní přírůstek 584 fanoušků za den.

Kouzlo hokejového šampionátu

Mistrovství světa v ledním hokeji se na Jágrově profilu neprojevuje jen co nárůstu fanoušků, ale i zvýšené frekvenci zpráv, které mu fanoušci na stránce zanechávají, nebo počtu lajků, komentů a sdílení, kterými reagují na jeho příspěvky.

Za Jágrovým facebookovým profilem však rozsáhlé plánování nehledejte. Jágr publikuje především fotky, ale žádnou zvláštní publikační strategii podle dat Socialbakers nemá.

„Publikační aktivita účtu Jaromíra Jágra nikterak nereflektuje hokejová mistrovství, počty příspěvků nevykazují žádný specifický trend. Zcela opačná situace je u příspěvků fanoušků, kteří v obdobích MS v hokeji na stránce Jaromíra Jágra zanechávali nadprůměrná množství zpráv. Celkový počet příspěvků od fanoušků se na jeho stránce meziročně zvýšil o 33 procent (duben 2014 – březen 2015 vs. duben 2015 – březen 2016),“ říká k Jágrovým číslům Gregor.

jagr_prispevky


Červen je ve Forbesu měsícem Jaromíra Jágra. Nové číslo, které na stáncích najdete ve čtvrtek, přinese velký rozhovor s největší sportovní hvězdou Česka a vše, co jste o hokejové legendě chtěli vědět.