Aktuální vydání magazínu Forbes

Babish je hvězda YouTube. Vydělává na jídle z Pulp Fiction či Simpsonových

Pošli to dál

Třicátník Andrew Rea, který žije v newyorském Harlemu, není ani profesionální kuchař, ani filmař. Prostě ho jen baví vařit a koukat na filmy. A tyhle dvě záliby spojil v jednu v kuchařské show, kterou si na YouTube oblíbily miliony lidí.

Rea na internetu používá pseudonym Babish a své show říká Binging with Babish. Každý týden v ní připravuje jídlo, jež se objevilo v nějakém filmu nebo televizním seriálu, a chce zjistit, jak doopravdy chutná.

Čtěte také: Hvězdou na YouTube i na trávníku. Jak brankářka vydělává i sto tisíc měsíčně

Jeho videa, kde představil pochoutky i z filmů Moonlight, Ratatouille, Twin Peaks, Pulp Fiction nebo seriálu Přátelé, už nasbírala více než 214 milionů zhlédnutí.

Mezi nejpopulárnější díly patří například ten, kde připravil ikonický Krabby Patty burger ze seriálu Spongebob v kalhotách. Díky němu zaznamenal více než šest milionů přehrání.

V Binging with Babish (volně přeloženo jako Flámování s Babishem) se docela často objevují jídla a nápoje ze seriálu Simpsonovi: například horká čokoláda Neda Flanderse nebo dušené mořské plody Seymoura Skinnera. Rea ale představil i rumové francouzské toasty ze seriálu Mad Men nebo krvavý koláč z Hry o trůny. Nebo byste měli chuť spíš na lávový dortík z filmu Chef?

Není problém si to vyzkoušet, Rea všechny recepty zveřejňuje, takže si filmové pokrmy  můžete připravit sami.

„Humbuk okolo mé show nastal loni, když jsem na YouTube ukázal, jak se připravuje sendvič The Moistmaker, který si v seriálu Přátelé připravil Ross na Díkůvzdání,“ vzpomíná Rea na díl, který rychle přeskočil metu dvou milionů zhlédnutí. „Tehdy mi došlo, že už nedělám jen malou věc pro niche publikum, ale že můžu oslovit docela hodně lidí.“

Babishe už si všimla i respektovaná americká média, například deník Washington Post o něm napsal, že i z malé kuchyně v Harlemu se lze propracovat k velké youtubové revoluci. YouTube loni oznámilo, že na něm uživatelé každý měsíc sledují více než miliardu hodin videí, což je v podstatě stejná doba jako u tradiční televize.

Rea vydělává desítky tisíc dolarů nejen díky příjmům od YouTube (s tvůrci se dělí o peníze z reklamy), ale i z dalších zdrojů. Například z crowdfundingového portálu Patreon nebo z prodeje vlastních knížek. Jeho prvotina Eat What You Watch vyšla loni v říjnu.

 

Čtěte také