Aktuální vydání magazínu Forbes

Bagetový Crocodille utržil 1,3 miliardy, letos namaže zahraniční expanzi

Pošli to dál

Petr Cichoň, jediný majitel skupiny Crocodille, pod niž patří také bagetový řetězec Bageterie Boulevard, zavelel k velké domácí a zahraniční ofenzivě. Na konci tohoto měsíce otevře druhou pobočku Boulevardu v Německu (po Drážďanech přišel na řadu Berlín), na tuzemském trhu chce letos rozvinout koncept „drive thru“ a zároveň bude investovat přes 50 milionů korun do modernizace loni získané továrny v Rusku. Celkem by v horizontu dvou let mělo vzniknout 12 nových Bageterií Boulevard (BB).

„Prioritou letošního roku je výstavba výroby a budování distribuce v Rusku,“ uvedl Cichoň pro Forbes. Takzvaný „chleb zavod“, tedy průmyslová pekárna postavená v 70. letech, stojí ve městě Taldom nedaleko Moskvy, do konkurzu spadla před dvěma lety a Češi letos plánují vynaložit 2 až 3 miliony eur na její přebudování.

„Je velmi podobná naší výrobě v Žiželicích a nabízí značné možnosti budoucího rozšíření,“ doplňuje Cichoň s tím, že závod se stane centrem jeho expanze na ruský trh, kam zatím jen dováží balené bagety obvykle pod svou značkou Fresh Deli. Zároveň začala také příprava otevření první Bageterie Boulevard v Moskvě.

petr-cichon-Crocodille

Petr Cichoň

V Česku by letos poprvé mělo jít koupit bagetu bez nutnosti vystoupit z auta, firma totiž plánuje otevřít další „drive thru“ bageterie. „Hlavní rozvoj tady očekáváme v souvislosti s růstem formátu drive. Letos by to měly být jedna či dvě dálniční odpočívky a až tři nové příměstské jednotky především v rámci nákupních center,“ říká šéf nejpropracovanějšího českého fastfoodového konceptu, který není nikdy spokojen a stále ho žene dopředu touha zlepšovat se a růst.

Loni celá skupina Crocodille, tedy včetně balených baget a sendvičů, zvýšila své tržby o 5,3 procenta a obrat se včetně franšízových provozoven a zahraničních dceřiných firem vyšplhal na 1,3 miliardy korun. Skupina zaměstnávající přes 1000 lidí stojící na dvou nohách, tedy balených bagetách a řetězci Boulevard, exportuje balené bagety pod značkami Crocodille, York a Deli nejen po střední Evropě, ale také do Španělska, už zmíněného Ruska nebo na Blízký východ.

A zatímco export stále roste, český trh se v posledních letech spíše trápil. „Loni to ale bylo lepší. Tuzemský trh s balenými bagetami se po několikaletém propadu lehce zotavil a i letos očekáváme pokračování tohoto trendu,“ komentuje Cichoň příklon lidí k trendu „fresh“.

Oba byznysy – tedy balené a čerstvé bagety – se každopádně v jeho systému doplňují, a kde se zabydlí balené zboží, obvykle nastupuje Boulevard. Loni takto otevřela první pobočka BB v Dubaji, Cichoňův velký cíl je Čína.


 

Čtěte také