Petr Cichoň, jediný majitel skupiny Crocodille, pod niž patří také bagetový řetězec Bageterie Boulevard, zavelel k velké domácí a zahraniční ofenzivě. Na konci tohoto měsíce otevře druhou pobočku Boulevardu v Německu (po Drážďanech přišel na řadu Berlín), na tuzemském trhu chce letos rozvinout koncept „drive thru“ a zároveň bude investovat přes 50 milionů korun do modernizace loni získané továrny v Rusku. Celkem by v horizontu dvou let mělo vzniknout 12 nových Bageterií Boulevard (BB).

„Prioritou letošního roku je výstavba výroby a budování distribuce v Rusku,“ uvedl Cichoň pro Forbes. Takzvaný „chleb zavod“, tedy průmyslová pekárna postavená v 70. letech, stojí ve městě Taldom nedaleko Moskvy, do konkurzu spadla před dvěma lety a Češi letos plánují vynaložit 2 až 3 miliony eur na její přebudování.

„Je velmi podobná naší výrobě v Žiželicích a nabízí značné možnosti budoucího rozšíření,“ doplňuje Cichoň s tím, že závod se stane centrem jeho expanze na ruský trh, kam zatím jen dováží balené bagety obvykle pod svou značkou Fresh Deli. Zároveň začala také příprava otevření první Bageterie Boulevard v Moskvě.

petr-cichon-Crocodille

Petr Cichoň

V Česku by letos poprvé mělo jít koupit bagetu bez nutnosti vystoupit z auta, firma totiž plánuje otevřít další „drive thru“ bageterie. „Hlavní rozvoj tady očekáváme v souvislosti s růstem formátu drive. Letos by to měly být jedna či dvě dálniční odpočívky a až tři nové příměstské jednotky především v rámci nákupních center,“ říká šéf nejpropracovanějšího českého fastfoodového konceptu, který není nikdy spokojen a stále ho žene dopředu touha zlepšovat se a růst.

Loni celá skupina Crocodille, tedy včetně balených baget a sendvičů, zvýšila své tržby o 5,3 procenta a obrat se včetně franšízových provozoven a zahraničních dceřiných firem vyšplhal na 1,3 miliardy korun. Skupina zaměstnávající přes 1000 lidí stojící na dvou nohách, tedy balených bagetách a řetězci Boulevard, exportuje balené bagety pod značkami Crocodille, York a Deli nejen po střední Evropě, ale také do Španělska, už zmíněného Ruska nebo na Blízký východ.

A zatímco export stále roste, český trh se v posledních letech spíše trápil. „Loni to ale bylo lepší. Tuzemský trh s balenými bagetami se po několikaletém propadu lehce zotavil a i letos očekáváme pokračování tohoto trendu,“ komentuje Cichoň příklon lidí k trendu „fresh“.

Oba byznysy – tedy balené a čerstvé bagety – se každopádně v jeho systému doplňují, a kde se zabydlí balené zboží, obvykle nastupuje Boulevard. Loni takto otevřela první pobočka BB v Dubaji, Cichoňův velký cíl je Čína.