Jednu z neprogresivnějších sklářských firem v Česku oživí mladá krev. Sklářská značka Bomma se po několika letech rozhodla pro změnu uměleckého vedení firmy a novými art direktory se stávají Václav Mlynář a Jakub Pollág ze studia deFORM. Dvojice, která se letos stala i absolutními vítězi soutěže Czech Grand Design, se kvůli této nové výzvě vrací zpět do Prahy z Londýna, kde dlouhodobě působí.

Duo deFORM vystřídá na pozici art direktorů studio Olgoj Chorchoj, které v Bommě fungovalo od jejího vzniku. V rámci kreativního vedení značky tak dochází přímo ke generační výměně: Jakub Pollág i Václav Mlynář studovali na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v ateliéru Produktového designu, který vedou právě Michal Froněk a Jan Němeček ze studia Olgoj Chorchoj. Žáci tak nyní nahradí své učitele.

PHENOMENA_byBOMMA

„Cítili jsme, že Bomma potřebuje nový impulz a intenzivní péči designérů, kteří se za značku a sklárnu postaví, vnímají její možnosti, obrovský potenciál a budou jí věnovat většinu svého času a úsilí. Jsem si jista, že Bomma se díky Jakubovi a Václavovi ještě více vyprofiluje a utvrdí už tak silnou pozici na světovém trhu,“ uvedla brand manažerka firmy Eva Kozarová. „Zároveň mě těší, že v Olgoj Chorchoj naše rozhodnutí chápou a Bommu zcela neopouštějí. Stáli u samotných začátků sklárny a budou i dál se značkou spjati na bázi externí spolupráce.“

Talent z Londýna

deform

Jakub Pollág a Václav Mlynář

Po studiu na pražské VŠUP nastoupili oba designéři na Royal College of Arts v Londýně. Studium na této elitní umělecké škole je posunulo na světovou úroveň. Studio deFORM patří v současnosti mezi nejprogresivnější české designéry: v portfoliu mají spolupráci se značkami Lasvit, Hem či TON i se světovými giganty Nike či Heineken. Se značkou Bomma designéry pojí právě úspěch v letošním ročníku cen Czech Grand Design: Bomma byla oceněna jako Výrobce roku a studio deFORM získalo titul Designéři roku a stali se rovněž absolutními vítězi soutěže.

Pollág s Mlynářem považují nabídku vést firmu Bomma za vrchol své dosavadní práce. Studio deFORM založili v roce 2011 s vizí pracovat na zajímavých projektech, které budou výzvou. „A vést kreativní směřování firmy Bomma je výzvou zatím největší,“ srovnává Pollág. „Po čtyřech letech působení v Anglii, kde jsme kromě standardní práce pro klienty pracovali i na technologickém startupu KOSKI, se teď vracíme zpátky do Čech, abychom se mohli plně koncentrovat na spolupráci s Bommou. To, že Bomma má obrovský potenciál, víme už teď a pevně věříme, že ho dokážeme s celým týmem zužitkovat.“

TIM_byBOMMA

S nástupem nových kreativních ředitelů se nyní Bomma rozhodla definitivně opustit segment nápojového skla a plně se zaměřit na svítidla a větší dekorativní objekty, v čemž sklárna vyniká a díky čemuž si vydobyla své světové postavení.

Značka Bomma je divizí firmy Bohemia Machine, dnes již světového lídra na poli vývoje a výroby sofistikovaných sklářských brusičských strojů. Sklárna Bomma otevřená v roce 2012 ve Světlé nad Sázavou disponuje nejen technologickým zázemím, ale taky výjimečně kvalitním křišťálem.

Spolu se sklárnou vznikla i značka Bomma, která zkombinovala vlastní technologické know-how a tradiční sklářské řemeslo s moderním pojetím designu nápojového skla. Z lokálního výrobce křišťálu se záhy stala světově uznávanou společností; má za sebou spolupráci se značkami Chanel, Dior, Aston Martin i úspěchy v oblasti designu (Poliform, Minotti, Vitra, ceny RedDot, Czech Grand Design).