Aktuální vydání magazínu Forbes

Budoucnost Tesly: Buď to bude superhvězda, nebo propadák jako Nokia

Pošli to dál

Nokia v roce 2008 utrácela (investovala?) za výzkum a vývoj 3,1krát větší podíl z ročních tržeb než Apple. Absolutně dokonce v roce 2008 Nokia dala na výzkum a vývoj 5321 milionů eur a Apple tehdy  „jen“ 805,77 milionu eur. A nestačilo to.

Čtěte také: Graf týdne: Zásady používání dat od Facebooku vs. Ústava ČR

Dnes si z Nokie pamatujeme jen hady. No dobře, ještě hady 2, kde se dalo procházet zdí. Všichni asi máme rádi Teslu a Elona Muska – ale byznysově to bude v budoucnu buď superhvězda, nebo superpropadák jako Nokia, nic mezi tím. Buď, anebo.

Graf týdne ukazuje, kolik procent z tržeb dávají nyní automobilky na výzkum a vývoj ve srovnání s výrobci mobilů v roce 2008. Tesla musí ždímat své finance a cpát peníze do zlepšováků. A až to všechno vymyslí, přijdou BMW a VW a všechno, co půjde, vezmou a až pak tam nacpou kupu peněz. A bude to.

Vezměte si, Amazon, Microsoft nebo Procter & Gamble taky nebyly těmi prvními průkopníky, ale teď jsou jedničky. Pěkně se o tom píše v knížce Fast Second: How Smart Companies Bypass Radical Innovation to Enter and Dominate New Markets, kterou napsali Paul Geroski a Constantinos Markides.

Prostě a jasně, graf týdne vám má ukázat, že ne vždy platí, že čím více peněz nacpete do výzkumu a vývoje, tím lepší budete. Snad jen kdybyste pracoval s takovou vervou ve své továrně a spal na pohovce.

Čtěte také