Aktuální vydání magazínu Forbes

nwsltr1702sajt
chiron-open

Bugatti Chiron se představí v Ženevě. Maximální rychlost má být 460 km/h

Pošli to dál

Nejrychlejší, nejvýkonnější, nejluxusnější. A kdyby vás snad napadl ještě nějaký superlativ, klidně si ho domyslete – určitě se nespletete. Automobilka Bugatti se chystá světu představit nástupce svého supersportu Veyron a právě teď potvrdila dvě klíčové informace.

Nový model se bude jmenovat Chiron, takže ponese jméno po slavném pilotovi Louisi Chironovi, který s Bugatti vyhrával ve 20. a 30. letech minulého století, a poprvé se představí na začátku března příštího roku na autosalonu v Ženevě. Událost roku v motoristickém světě je tedy jasná.

Bugatti_Chiron_spy_foto_dalsi_nove_02_800_600

Jedna ze špionážních fotek nového Bugatti Chiron z německé dálnice.

„Náš vývojářský záměr u chironu by se dal shrnout do jedné věty, která je asi nejkratší v historii automobilového průmyslu: Chceme výrazně vylepšit to, co je teď nejlepší,“ prohlásil s odkazem na několik rekordů Bugatti Veyron prezident automobilky Wolfgang Dürheimer.

Jinými slovy, Bugatti ještě vylepší model, který je i deset let od svého uvedení na trh pořád ve špičkové formě. Veyron například drží rychlostní rekord mezi sériově vyráběnými auty (431 km/h), jeho výkon je 1200 koní, zrychlení z nuly na sto za 2,6 vteřiny a cena kolem dvou milionů eur.

To všechno je teď ale minulost. Výroba posledního, v pořadí 450., veyronu byla dokončena letos na jaře, takže konečně přišel čas představit to, na co fanoušci Bugatti čekají poslední dva tři roky.

SCH_6442 copy

Autor článku s Bugatti Veyron v areálu automobilky ve francouzském Molsheimu.

Internet je už několik měsíců plný fotek zamaskovaných aut, která mají být novým chironem, jenže automabilka zatím drží všechno pod pokličkou. O čem se tedy mluví? Chiron by měl mít výkon 1500 koní, pohánět ho bude stejně jako veyron osmilitrový šestnáctiválec, maximální rychlost by měl mít kolem 460 km/h a zrychlení z nuly na sto za 2,3 vteřiny a cena základní verze kolem 2,2 milionu eur, což je o 700 tisíc eur víc, než za kolik se původně začal prodávat veyron.

„Chiron stanoví nový standard v každém ohledu. Budeme pokračovat ve výrobě nejvýkonnějšího, nejrychlejšího, nejluxusnějšího a také nejexkluzivnějšího sériového auta na světě. Tohle je myšlenka, kterou máme společnou se svými zákazníky,“ dodává Dürheimer.

A doplňovat ji koneckonců má i Chironovo jméno. „Spojení nejlepšího závodního pilota a nejúspěšnějšího jezdce Bugatti ve své době s nejlepším současným supersportem je ideální kombinací,“ kýve hlavou šéf Bugatti.

002_Louis_Chiron_Portrait

Louis Chiron, který ve speciálech Bugatti závodil ve 20. a 30. letech minulého století.

Automobilka nový model už několik měsíců testuje na různých kontinentech v různých klimatických podmínkách a tvrdí, že žádné jiné auto neprochází tak důkladným testováním jako nový chiron. Nástupce veyronu už také přímo v továrně ve francouzském Molsheimu představila vybraným klientům.

001_Chiron_Stitching

„Zpětná vazba, kterou jsme od nich dostali, je ohromující. Pořadník s objednávkami se nám už začíná rychle plnit – nový chiron si už objednalo přes 100 zákazníků, a to se v něm přitom dodnes neměli možnost ani svézt,“ říká nadšeně Dürheimer.

Několik šťastlivců tedy jeho tajemství už zná. My ostatní si budeme muset počkat do 3. března, kdy v Ženevě začne zdejší autosalon.


Pokud vás zajímá, jak to vypadá v továrně Bugatti v Molsheimu, jak se řídí veyron a jak se vyráběl, přečtěte si naši reportáž, která vyšla ve Forbesu loni v prosinci. Toto číslo si můžete objednat na forbes@send.cz.

Čtěte také