Když cestuji, tak si rád pak vezu domu nějaké víno, které se normálně v obchodech neprodává. Balím to různě do kufru mezi oblečení a používám takové ty návleky.

Po mé poslední cestě do Česka jsem se rozhodl, že si určitě koupím speciální kufr na flašky s vínem. Mohl bych jich převážet více. Zavazadlo navíc není problém. A mohl bych si dovézt toho vína více.

Tak jsem hledal na internetu a vypadá to, že skoro monopol má tato firma Vin Garde. Moc alternativ na trhu není.

Co mě trošku šokovalo, byla cena – 299 dolarů za kufr, který má v sobě takovou pěnu vytvarovanou do tvaru flašek. Ta pěna přece nemůže být tak drahá.

A když vezmu nějakou dobrou značku na kufry, tak vidím, že třeba podobná velikost kufru Samsonite se prodává za 117 dolarů při maloobchodní ceně!

Navíc si myslím, že ten Samsonite bude kvalitnější kufr. Takže proč by měla být cena kufru, který má uvnitř pěnu, o tolik dražší?

Takto ten kufr vypadá uvnitř (šel jsem se podívat do jednoho obchodu). Prostě mi to fakt vrtá hlavou.

Koupit deset kufrů na zkoušku není problém. Určitě jde vyjednat ještě lepší cena. Taky by možná šlo vyjednat nějakou distributor/reseller smlouvu a získat ještě lepší ceny.

Vymyslet, jakou pěnu použít a najít dodavatele, je otázka použití Googlu a několika telefonátů. Prostě najít, co je asi nejlepší materiál, a nechat si poradit.

Pak to celé vyzkoušet. Naložit do kufru vína a zkusit jej shodit ze schodů. Tohle samozřejmě natočit na video, které se pak použije na marketing.

Vyladit design, domluvit ceny a dát to na Amazon, Google Merchant, udělat web a zkusit prodávat.

Investice relativně minimální a riziko taky malé. V nejhorším případě se kufry prodají se slevou komukoliv.

John Vanhara je investorem a majitelem firmy IncParadise. Jeho postřehy z podnikání ve Spojených státech najdete na jeho blogu.