Česko má prvního zástupce v prestižním výběru 30 pod 30, který každý rok sestavuje americký Forbes. Do globálního seznamu mladých&úspěšných pod 30 let se letos dostal Jan Řežáb, zakladatel a šéf společnosti Socialbakers. Forbes sedmadvacetiletého podnikatele původem z Plzně vybral do kategorie Marketing s odůvodněním, že vede firmu s nejširším záběrem analytiky sociálních médií (video na stránkách amerického Forbesu ZDE).

Socialbakers pomáhají firmám měřit úspěšnost a jejich dopad na Facebooku, Twitteru, Google+, LinkedIn, Instagramu či na ruské sociální síti Vkontakte. Mezi zákazníky pražské firmy patří třeba Nestlé, Lenovo, Danone, Microsoft nebo Avast.

„Být v seznamu Forbes 30 pod 30 je pro mě a pro náš tým velká pocta,“ říká Řežáb. „Je skvělé, že naše tvrdá práce se Socialbakers začíná být vidět v globálním měřítku, minulý rok jsme jako firma vyrostli opravdu hodně a čeká nás toho ještě spousta.“

Socialbakers mají více než 300 zaměstnanců, pobočky v 11 zemích světa a na investicích už nasbírali více než 34 milionů dolarů. Dá se předpokládat, že pokud na Wall Street vydrží zájem o všechno s nálepkou „social“, Řežábova firma na burzu také v nejbližších letech zamíří.

Text s fotkou o Řežábovi a Socialbakers se objevuje v novém vydání amerického Forbesu, které vychází 19. ledna.  „Z Ameriky zavolali pár týdnů nazpět a oznámili nám to. Hned jsem musel na focení do New Yorku, což byl sám o sobě skvělý a nezapomenutelný zážitek s úžasným týmem, který fotí a obléká spousty inspirativních lidí,“ popisuje Řežáb produkci spojenou s letošním vydáním 30 pod 30, kde se objevují třeba hvězdy NBA James Harden či zakladatel Oculus Rift Palmer Luckey, který svou firmu loni prodal Facebooku za dvě miliardy dolarů.