Aktuální vydání magazínu Forbes

obalgha_07-2016_sajt
Rezab

Český úspěch: Jan Řežáb se dostal do globálního žebříčku 30 pod 30

Pošli to dál

Česko má prvního zástupce v prestižním výběru 30 pod 30, který každý rok sestavuje americký Forbes. Do globálního seznamu mladých&úspěšných pod 30 let se letos dostal Jan Řežáb, zakladatel a šéf společnosti Socialbakers. Forbes sedmadvacetiletého podnikatele původem z Plzně vybral do kategorie Marketing s odůvodněním, že vede firmu s nejširším záběrem analytiky sociálních médií (video na stránkách amerického Forbesu ZDE).

Socialbakers pomáhají firmám měřit úspěšnost a jejich dopad na Facebooku, Twitteru, Google+, LinkedIn, Instagramu či na ruské sociální síti Vkontakte. Mezi zákazníky pražské firmy patří třeba Nestlé, Lenovo, Danone, Microsoft nebo Avast.

„Být v seznamu Forbes 30 pod 30 je pro mě a pro náš tým velká pocta,“ říká Řežáb. „Je skvělé, že naše tvrdá práce se Socialbakers začíná být vidět v globálním měřítku, minulý rok jsme jako firma vyrostli opravdu hodně a čeká nás toho ještě spousta.“

Socialbakers mají více než 300 zaměstnanců, pobočky v 11 zemích světa a na investicích už nasbírali více než 34 milionů dolarů. Dá se předpokládat, že pokud na Wall Street vydrží zájem o všechno s nálepkou „social“, Řežábova firma na burzu také v nejbližších letech zamíří.

Text s fotkou o Řežábovi a Socialbakers se objevuje v novém vydání amerického Forbesu, které vychází 19. ledna.  „Z Ameriky zavolali pár týdnů nazpět a oznámili nám to. Hned jsem musel na focení do New Yorku, což byl sám o sobě skvělý a nezapomenutelný zážitek s úžasným týmem, který fotí a obléká spousty inspirativních lidí,“ popisuje Řežáb produkci spojenou s letošním vydáním 30 pod 30, kde se objevují třeba hvězdy NBA James Harden či zakladatel Oculus Rift Palmer Luckey, který svou firmu loni prodal Facebooku za dvě miliardy dolarů.

Čtěte také