Aktuální vydání magazínu Forbes

nwsltr1702sajt
Čína luxus uvod dona

Chanel následuje Michaela Korse. Své kabelky v Číně zlevňuje, v Evropě naopak zdražuje

Pošli to dál

Nebývá zvykem, aby drahé kabelky zlevňovaly. A už vůbec ne kabelky od Chanelu. Tohle je od francouzského výrobce hodně odvážný kousek. Jeho kultovní modely 2.55, 11.12 a Boy teď budou stát v Číně o dvacet procent méně než dosud. Zlevňovat bude taky v Rusku, Vietnamu nebo Koreji. Naopak v Evropě půjdou ceny nahoru.

model 2 done

Chanel model 2.55

Třeba model 2.55, klasika mezi kabelkami, stál v nákupních centrech Hongkongu v přepočtu 5800 dolarů (asi 145 000 korun). Teď už se dá pořídit za 4400 dolarů (cca 110 000 korun). Až dosud zela mezi Evropou a Asií na trhu s luxusním zbožím obrovská cenová propast, která se s oslabujícím eurem ještě prohloubila. Chanel to chce Číňanům trochu vynahradit a ceny aspoň částečně dorovnává. Přitom doufá, že se v Asii přestane kšeftovat s padělky a Číňanky přesedlají na originál. Podle toho, v jakém obležení byly jeho obchody den po zlevnění, by se mu to mohlo povést.

Číňanky done

Ceny luxusního zboží v Číně poslední dobou neustále rostly. Deník Wall Street Journal spočítal, že některé značky stojí v Pekingu skoro dvakrát tolik, co v Paříži. Nejen ty od Chanelu, velké rozdíly jsou i u Louise Vuittona nebo Gucciho.

Čína je pro výrobce luxusního zboží dost frustrujícím trhem. Ve velkých městech postavili nákladné obchody a pak jen přihlíželi, jak si tři čtvrtiny Číňanů jezdí pro šperky a kabelky do zahraničí. Všechno se ještě zhoršilo před dvěma lety, kdy čínská vláda zahájila protikorupční tažení a poptávka po značkových hodinkách a dalších drahých věcech jako zázrakem poklesla.

Čína luxus1 done

Chanel možná naučí Číňany nakupovat zase doma. Ale měl by si dát pozor, aby se mu nestalo to, co třeba Michaelu Korsovi, o kterém jsme nedávno psali tady. Ano, je to úplně jiná liga, ale jeho příběh je i tak poučný. Velký rozmach kabelek s iniciálami MK způsobil, že se od nich bohatá klientela začala odvracet. Kdo chce patřit mezi elitu, musí prodávat draze a jen hrstce zákazníků.

 

Čtěte také