Aktuální vydání magazínu Forbes

Ondřej a Jakub Sedláčkovi, SatisMeter

Chyběl jim feedback od klientů, teď ho zjišťují pro e-shopy po celém světě

Pošli to dál

Tolik času jako poslední dva roky spolu bratři Jakub a Ondřej Sedláčkovi strávili naposledy jako kluci. Zpátky k sobě je po letech svedlo to, co je zároveň odlišovalo – zatímco starší z nich to uměl s počítači, mladší zase s lidmi. Pro úspěšný byznys je totiž potřeba oboje.

Čtěte také: Pět spolužáků učí děti obchodovat na burze. Z webové hry plánují udělat firmu

Jakub dlouho pracoval v přední softwarové česko-americké firmě GoodData, kde vedl tým vývojářů. Trápila ho ale jedna věc – nedostatek zpětné vazby od klientů, která by mu pomohla pochopit jejich problémy. A tak naprogramoval jednoduchou aplikaci, která se zákazníků ptala, zda by službu doporučili dalším lidem. A jelikož se to setkalo s úspěchem, rozhodl se projekt rozvinout do vlastního startupu.

Potřeboval k sobě ale někoho, kdo bude tváří a lídrem nové firmy. A tak pozval bratra, který do té doby pracoval ve společnosti Newton Technologies. Společný projekt pojmenovali SatisMeter a od chvíle, kdy ho v roce 2015 rozjeli, už zaznamenali několik úspěchů: prošli akcelerátorem StartupYard, do svého kampusu ve Varšavě je pozval Google, získali po světě na 150 zákazníků.

Ondřej a Jakub Sedláčkovi, SatisMeter

Bratři Jakub (vlevo) a Ondřej Sedláčkovi s kolegyní Cally Tomlinson

Teď je ale čeká velký krok – svou aplikaci uvádějí na jednom z největších poskytovatelů platforem pro e-shopy, kanadském Shopify. Tento systém využívá zhruba 600 tisíc obchodníků po celém světě, kteří si rázem budou moci od SatisMeteru objednat zjišťování spokojenosti. V průměru za to zákazníci platí 100 dolarů měsíčně. „Věříme, že počet klientů se nám díky Shopify znásobí,“ dušuje se Ondřej.

To, že mohli najmout nové zaměstnance (ti stávající pracují na dálku, třeba z Granady či Duisburgu, nikdo z nich není Česka) na vývoj další aplikace, umožnila investice, kterou získali loni na podzim.

Do SatisMeteru tehdy vstoupili dva zkušení čeští podnikatelé, kteří mají s e-commerce bohaté zkušenosti: Josef Matějka, zakladatel e-shopu CZC.cz, a Martin Rozhoň, jenž vybudoval rodinu online obchodů Vivantis.cz. Oba mají teď na podporu startupů dost času i peněz, své byznysy totiž v nedávné době prodali Jakubu Havrlantovi a jím řízené Mall Group.

SatisMeter - Jakub Sedláček, Ondřej Sedláček

Bratři Sedláčkovi v coworkingovém centru Node5, kde jejich firma sídlí.

„Zákaznická zkušenost je velmi důležitý parametr, a proto ji bude chtít sledovat čím dál víc firem. SatisMeter je navíc globální produkt, a to se cení. S bratry Sedláčkovými se potkávám ve StartupYardu už více než dva roky a vím, že jejich myšlení dává smysl, jdou si za svým,“ objasňuje Matějka, proč SatisMeter podpořil.

Podobně hovoří i Martin Rozhoň: „SatisMeter je komplexní nástroj pro získávání zpětné vazby od zákazníků, který na trhu chyběl. K investici mě motivovalo i to, že projekt úspěšně prošel akcelerátorem StartupYard, má již řadu platících zákazníků z celého světa a velký potenciál dalšího růstu.“

Když Matějka s Rozhoněm hovoří o globálních ambicích, nepřímo tak popisují už nynější stav – z těch zhruba 150 platících klientů SatisMeteru, kteří firmě udělají asi čtyřmilionový roční obrat, jich je z Česka naprostý zlomek. Přesněji čtyři. „My to od začátku budujeme jako mezinárodní firmu, takže to jde podle plánu,“ říká Jakub Sedláček.

Foto: SatisMeter

Čtěte také