Aktuální vydání magazínu Forbes

Na pláž beze studu. Toto je návod od Bena Cristovaa, jak dostat tělo do formy

Pošli to dál

Do léta zbývá přesně 19 dní. Ještě tedy je nějaký čas před začátkem plavkové sezóny se svým tělem něco udělat. Zkuste třeba pár chytrých cviků podle úspěšného zpěváka a sportovce Bena Cristovaa, který neúnavně cvičí každý den. A protože je to časově zaneprázdněný mladý muž, rozhodl se udělat si tělocvičnu doma.

Samotným tréninkem tráví dvě hodiny denně, a protože chce být mrštný při brazilském jiu-jitsu (BJJ), nejvíce se mu osvědčila strava bez masa. Zastává názor, že nejdřív by měl člověk začít u diety a to hlavně tím, že zredukuje sacharidy na minimum a přidá bílkoviny a vlákninu.

Čtěte také: O škole, Adolfovi a barbarech. 7 rad, jak být lepší podle Bena Cristovaa

„Poslední dobou jsem se věnoval jen BJJ a to je omezený do 80 kg. Musel jsem shodit, protože předtím jsem měl 95 kg, převážně ve svalech a nedalo se s tím nijak pracovat. U tohoto sportu potřebuju, aby mé tělo bylo pružné,“ popisuje Cristovao.

Zkuste si těchto 7 cviků pro hezčí tělo

  • Strečink

Každý den si najděte alespoň 20 – 30 minut na cvičení a strečink. Ten se dá vyhledat kdekoliv na Youtube. Pořádně se protáhněte ještě než půjdete do práce – prsty, ruce, nohy. Nejlépe celé tělo, budete se cítit líp. Stejně jako se cítím já. 

_MTF8758

  • Vzpor

Vzpor ležmo na předloktí je nejúčinnější cvik, jak zpevnit celé tělo. Střídejte ho se vzporem na dlaních jako když byste šli do pánského kliku. Vydržte alespoň minutu a poté si chvíli odpočiňte. Cvik opakujte alespoň ještě třikrát. Pro posílení boční části těla doporučuji vzpor na jedné ruce s otočením na pravou a následně levou část těla.

_MTF87441

  • Posílení nohou

Položte si ruce na zem a střihejte nohama doprava a doleva. Zabírají u toho svaly na stehnech a navíc je tento cvik dobrý pro balanc a koordinaci těla. U všech cviků je strašně důležité správně dýchat a být celkově zpevněný – mít zpevněné vnitřní břicho a neprohýbat se v zádech.

_MTF8765

  • Dřep na jedné noze pro pokročilé

Toto je účinný cvik na jedné noze z absolutního sedu na zemi. Dejte váhu mírně dopředu, napněte jednu nohu a následně se zvedněte z dřepu. Pokud to bude pro vás náročné, udělejte si pár klasických hlubokých dřepů a hlídejte si, ať máte chodidla v jedné linii a nikam vám neujíždějí.

Za žádnou cenu se nesmíte u provedení cviku předklánět a neměli byste záda také kulatit. Při pohybu dolů by neměla kolena přesahovat špičky prstů. Dosedejte na paty.

_MTF8803

  • Posílení břišních svalů

Chytněte se jednou rukou za hlavu a pravý loket dejte k pokrčené levé noze a střídejte končetiny křížem. Zvolte takovou rychlost, která vám bude vyhovovat nejvíce. Poté si chvíli odpočiňte v lehu a pak si tento cvik ještě několikrát zopakujte.

_MTF8790

  • Posílení bicepsu gumou

Když si člověk koupí dobré gumy, tak nepotřebuje žádné činky. Já jsem si je upravil podle sebe tak, že jsem si k nim přidal úchopy.

_MTF8816

  • Rada na závěr

Nezapomeňte se zase protáhnout.

_MTF8759


Čtěte také