Aktuální vydání magazínu Forbes

Dubaj chce víc Čechů, proto v Praze otevírá zastoupení. Cílem je „20 – 2020“

Pošli to dál

Ještě před 60 lety tam byla jen poušť s beduínskými osadami. Pak se ale v zemi objevila ropa a z dubajského emirátu se stalo jedno z nejluxusnějších míst na zemi. Beduínské slumy se proměnily v nablýskané rezidence, pětihvězdičkové hotely a michelinské restaurace, kterými emirát ohromuje celý svět. Chce být zkrátka nejlepší co do počtu top staveb a atrakcí. Tak aby už turisté nepotřebovali jezdit nikam jinam.

Proto si tamní vláda dala za cíl motto „20 – 2020“, tedy 20 milionů turistů v roce 2020. A právě kvůli tomu spouští emirát své zastoupení v Praze, které jej bude propagovat také v Polsku, Maďarsku a Rumunsku.

„Turistickou strategii jsme začali budovat už v roce 2013, kdy metropoli navštívilo deset milionů turistů. Řekli jsme si, proč to nezdvojnásobit? Ano, plán je to ambiciózní, ale myslím, že jsme na dobré cestě. Třeba v minulém roce navštívilo emirát 14,2 milionu lidí, z toho 45 tisíc z Česka,“ říká Jessie Ling, ředitelka pro strategická partnerství na zámořských trzích Dubajského úřadu pro turismus a obchodní marketing (DTCM). V minulosti radila s komunikací vládám Velké Británie a Singapuru, teď má na starosti Dubaj.

ling

Jessie Ling na galavečeru v Obecním domě 

Pomoct by jí v tom měla česká společnost Travel Advance, která patří k nejrychleji rostoucím firmám v oblasti destinačního marketingu ve střední a východní Evropě. „Firmu jsem založil v roce 2008. Na začátku jsme zastupovali především africké a evropské hotely, ale pak se naše zaměření přesunulo také na oblast turistického a destinačního marketingu,“ popisuje Paddington Tucker – Brit, který mluví plynně česky, rusky a německy a v Čechách žije už pár let.

Dubajský úřad si tento cíl dal ještě předtím, než se metropole stala dalším hostitelem Expa. „Samozřejmě že světová výstava podporuje naše ambice 20 – 2020, ale jinak se jedná o dvě striktně oddělené aktivity,“ vysvětluje Ling z úřadu DTCM, který má kromě marketingu na starosti také infrastrukturu a regulace, třeba počet a nabídku hotelových resortů.

„Aktuálně emirát disponuje sty tisíc hotelových pokojů. Do roku 2020 by jich mělo být 160 tisíc, proto se tu staví kromě nových zábavních parků a umělých vodních kanálů pro jachty také rezidenční čtvrti a hotely,“ dodává.

Panel_Desktop-FAMILY - BEACH

Chystaná reklamní kampaň Travel Advance a DTCM má být zaměřená na tři cílové skupiny:

  • Středně příjmové rodiny s dětmi – pro ty metropole otevřela IMG World s filmovými kreslenými postavami a v plánu je i otevření rozsáhlého komplexu parků, třeba akvaparku Legoland.
  • Seniory a mladé lidi – má zase přilákat nová nabídka prodloužených víkendů ve tříhvězdičkových hotelích nebo speciální lázeňské procedury.
  • Byznysmeny – pro ty se chce Dubaj stát jedničkou v počtu konferencí a incentivních firemních pobytů.

Chceme se soustředit na všechny věkové skupiny a zvát je na celou řadu festivalů a kulturních akcí, které se v Dubaji pořádají,“ říká Ling, která má v plánu ve vybraných zemích střední a východní Evropy spustit na míru cílené webové stránky a turistického průvodce.

„Nechceme, aby země byla vnímána pouze jako luxusní turistická destinace. Naopak, naším cílem je dostat se k lidem, kteří mají omezený rozpočet a rádi využijí nabídku tří- nebo čtyřhvězdičkových hotelů a služeb,“ dodává s tím, že příkladem může být například dubajský Boxpark, kde se nacházejí cenově dostupná bistra a obchody.

bp

Dubajský Boxpark

Česko je pro Dubaj klíčové. Jsem velmi rád, že zde můžeme otevřít naše první zastoupení. Věříme, že i díky současným třem přímým letům denně mezi Prahou a Dubají a bezvízovému styku od roku 2013 je ideální doba ukázat Dubaj jako skvělou destinaci i pro méně movité turisty,“ řekl k otevření zastoupení výkonný ředitel dubajského úřadu pro cestovní ruch Issam Kazim.

Kromě výše zmíněných projektů plánuje Dubaj vystavět také novou hotelovou a rezidenční čtvrť Jumeirah Central v přepočtu za 484 miliard korun. V plánu je také nová právní úprava využívání vozů bez řidiče. Místní vláda chce, aby do roku 2030 bylo až 25 procent všech jízd v emirátu, a to jak soukromých, tak ve veřejné dopravě, autonomních.

Čtěte také