Aktuální vydání magazínu Forbes

Dům od Kravitze či Hadid do schránky. Jak jednorožec z Filipín mění svět realit

Pošli to dál

Byl to malinko odklon od interní strategie, jenže takovou příležitost nechtěl americký fond 500 Startups minout. Na rozdíl od většiny startupů z jeho portfolia sice Revolution Precrafted ještě nevydělává velké peníze, ale to jen proto, že je teprve na začátku cesty. Na jejím konci by měl stát jednorožec. Neboli to, že firma Robbieho Antonia bude oceněna na víc než miliardu dolarů. Jeho šance je víc než veliká.

A teď to tajemství úspěchu – filipínská společnost vyrábí, prodává a montuje prefabrikované domy navržené tuctem světově proslulých architektů, mezi než patří třeba zesnulá Zaha Hadid, David Salle nebo taky studio hudebníka Lennyho Kravitze jménem Kravitz Design.

„Děláme z bydlení umění. Z těchto domů by se klidně dala vytvořit i sbírka,“ říká Robbie Antonio pro server TechInAsia.

Robbie Antonio

To on založil rychle bující podnik, protože reality má v krvi. Jeho rodina je na Filipínách silným hráčem v nemovitostech a on teď firmu s hodnotou 2,1 miliardy řídí. Pracuje při tom na projektech spojených s velkými jmény typu Forbes Media, Armani/Casa, Versace Home, Paris Hilton, Philippe Starck nebo Trump group.

Čtěte také: Casa Brutale – dům zaříznutý do útesu, kolem kterého víří „co kdyby“

„Měníme svět rodinných domů, protože máme na dosah práci nejlepších architektů za dostupnou cenu,“ řekl Antonio. Průměrná cenovka na domě je 120 tisíc dolarů, tedy asi 3 miliony korun, nové bydlení se slavným podpisem lze objednat na stránkách Revolution a zasláno může být kamkoliv po světě během 90 dnů.

„Jsem posedlý designem a architekturou,“ říká Antonio a svou vášeň teď plánuje přinést masám. „Věřím v designovou demokratizaci. Pořídit si skvělou architekturu by nemělo být výlučnou záležitostí vyšších vrstev.“

dum2

Inspirován společností Airbnb používá moderní technologie, aby vykolejil zkostnatělý trh s nemovitostmi. Oproti tradičním hráčům má nízký kapitál a taky ani nevlastní pozemky, protože nemusí stavět na daných místech, ale své „balíčky“ posílá do celého světa. Tam má taky síť více než 180 smluvních výrobců, kteří používají pokročilou technologii a roboty k výrobě domů. Vy pak jen zaplatíte, počkáte na doručení a za chvíli můžete bydlet.

Během několika pár měsíců od svého startu v roce 2015 se společnost dostala do zisku a zatím uskutečnila stavební projekty za 110 milionů dolarů. Antonio sám však rozměr byznys odhaduje na 100 miliard dolarů.

„Tento trh je velmi roztříštěný. Američané obhospodařují Američany, Evropané Evropany, to stejné v Asii,“ říká mladý byznysmen a je víc než zřejmé, že má ambice to změnit. „Já chtěl byznys, který bude přesahovat hranice. A to je přesně ten motor, který nás přivede k tomu stát se prvním filipínským jednorožcem.“


 

Čtěte také