Aktuální vydání magazínu Forbes

Džungle, lovecká chata, graffiti, špekáčky… Jak také mohou vypadat moderní kanceláře

Pošli to dál

Buckinghamský palác, Tančící dům, O2 arena, soukromý ostrov Jiřího Šmejce na Maledivách… Na všechna tato místa dodávala vybavení pražská firma TECHO. Největší český výrobce a dodavatel kancelářského nábytku a interiérů se loni rozjel: celá skupina dosáhla obratu 1,5 miliardy korun (což bylo o 15 procent nad plán) a provozní zisk činil 46 milionů.

Z hostivařské továrny TECHO, která leží kousek za železniční tratí na České Budějovice, míří většina nábytku do zahraničí. Sedmdesát procent tržeb pochází ze zakázek v zemích jako jsou Velké Británie, Rusko či Německo a mimořádně se daří i pobočce v Rumunsku, která loni zdvojnásobila obrat na 18 procent v rámci celé skupiny. TECHO v roce 1991 založili spolužáci z ČVUT Jiří Kejval a Martin Kulík, od roku 2005 firma patří pod nizozemskou skupinu Royal Ahrend.

„Trh s kancelářským nábytkem se neustále vyvíjí. Dnes již nestačí jen vyrábět jednotlivé kusy, ale je potřeba navrhnout klientovi celkové řešení interiéru na míru, aby odráželo image firmy a aby se lidé v takto vytvořeném prostředí cítili inspirativně a příjemně,“ říká generální ředitel Jiří Kejval.

Proto TECHO ve své centrále vybudovalo nový showroom, který má klientům ukázat možnosti toho, co společnost dokáže. „Od počátku bylo naším záměrem prezentovat se jinak než ostatní. Hlavním záměrem bylo představit TECHO jako firmu s moderním přístupem, která se nebojí odvážných a hravých realizací a využívá moderní technologie,“ říká Kejval s tím, že showroom pomáhal vytvořit architekt Petr Kolář a jeho studio ADR.

techo 30 Nature done

Koncept Nature – krb, ohniště včetně náčiní na opékání špekáčků, obložení dřevem včetně podlahy a stropu, s vůní pryskyřice, to je zasedačka inspirovaná přírodou a horskou roubenkou.

„Při návrhu showroomu jsme chtěli ukázat, že vytvoření netradičního a atraktivního interiéru není otázkou peněz, ale že umíme naplnit potřeby klientů chytrými a kreativními řešeními,“ dodává architekt Kolář.

Jednotlivé části showroomu, které představují různé typy kanceláří, jsou navrženy v naprosto odlišných designech a zároveň tvoří průřez významnými realizacemi, na kterých se TECHO podílelo. „Chceme klientovi zprostředkovat pocity z jednotlivých druhů prostředí. Pro umocnění pocitu jsou jednotlivé zasedací místnosti stylizovány až do extrému, aby bylo vše zřetelné již na první vjem. O konkrétní část nábytku jde prakticky až na posledním místě,“ dodává Kejval.

Techo Jungle 02 done
Jungle – nejméně formální místnost showroomu plná zeleně, s proudící vodou z velkoobjemových květníků. A v džungli nechybí ani vždy přítomné slunce.


techo 33 Freedom done

Freedom – jednací místnost, kde je vše přesně nastavené, precizní, funkční a účelné. Efekt umocňuje centrální osvětlení dělící místnost na polovinu přímo nad jednacím stolem a zrcadlové panely ve stropním podhledu. Přitom místnost je oddělená od okolí pouze vizuálně, takže akusticky i pohybově jste součástí okolí.


techo 34 Retro done

Retro – „nekorporátní“ sezení u jednoho masivního a bytelného stolu jako v lovecké chatě. Dominantou je lustr z paroží, kožešiny na podlaze a dřevěné lavice.


techo 17 Timeless done

Timeless – takhle by prý měla vypadat budoucnost: místnost obklopená organickými tvary se specifickým LED osvětlením a plná technologií, které se budou do interiérů dostávat čím dál častěji.


TECHO_Jiri_Kejval_Petr_Kolar_TIMELESS done

Generální ředitel Jiří Kejval (vlevo) a architekt Petr Kolář zkoušejí v modelu Timeless jeden z nových materiálů s pamětí.


techo 25 Paradise done

Paradise – sezení v křeslech, které očekáváte v přímořském resortu, venkovní nábytek a materiály, kterým neuškodí nějaká kapka vody. Kamenná dlažba pro umocnění pocitu, že snad někde nad vámi je modrá obloha s pár obláčky.


techo 11 Authentic done

Authentic – zasedačka v industriálním stylu s graffiti, neomítnutým betonem či popelnicí z pozinku. Kvalitní akustiku a osvětlení doplňují židle IQ.


techo 19 Techo Partitions done


Součástí showroomu společnosti TECHO je také pódium s velkoplošnou obrazovkou, které slouží k přednáškám a prezentacím, knihovna, akustický phone box pro nerušené telefonování v open spacu a pro odreagování lezecká stěna, kulečník, šipky a skluzavky z prvního patra do přízemí.

techo 9 Phone box done

TECHO_Jiri_Kejval_Petr_Kolar_01 done

techo 36 Recepce done

techo 41 done


Na zajímavé kanceláře se můžete podívat i tady: 

Tohle jsou ty nejhezčí a nejinspirativnější kanceláře v Česku. Prohlédněte si je

Nejlepší české kanceláře. 6 rad, jak si vybrat a zařídit tu vaši

 

Čtěte také