Aktuální vydání magazínu Forbes

▶ Forbes Next podcast s Liftago: Uvažujeme o stávce slušných taxikářů

Pošli to dál

Situace mezi klasickými taxikáři a moderními on-line platformami typu Uber nebo Taxify je už několik týdnů napjatá, což dokazují i prostestní jízdy napříč Prahou, kterými chtějí taxikáři dosáhnout stejných podmínek pro poskytování služeb.

V pomyslném „čistém středu“ mezi nimi stojí český startup Liftago založený Martinem Hausenblasem, Jurajem Atlasem a Ondřejem Krátkým. Ten je sice moderní on-line platformou, která z něj dělá Uber a jemu podobné, na druhou stranu dodržuje veškerou legislativu, tedy jeho řidiči plní všechny zákonné podmínky.

Čtěte také: ▶ Forbes NEXT podcast: Zmizel perimetr, winter is coming

A i když se řidiči Liftaga ke stávce klasických řidičů nepřipojili, snad jen symbolicky pootočením klobouku (svítilny taxi), český startup s „nelegální“ strategií některých svých konkurentů nesouhlasí.

„Každý zákon je zastaralý v momentě, kdy vyjde v účinnost a dávat tu precedens, že si tu nadnárodní firmy mohou diktovat, který zákon budou porušovat, to se nám nelíbí a s tím nesouhlasíme, ale výsledky nám to nebrzdí,“ vysvětluje Ondřej Krátký v podcastu Forbes NEXT.

Krátký v rozhovoru zároveň podotýká, že klasické taxislužby Liftago jako nepřítele, který by porušoval legislativu, nevidí. Kritika jde naopak zevnitř, tedy od samotných taxikářů českého startupu, kteří Liftagu vyčítají, že by mělo v této době měl být více vidět jako příklad toho, jak moderní platformy dokáží legálně fungovat.

„Ten, kdo generuje konflikt, je vždy více vidět než Mirek Dušín, který to dělá správně,“ říká k tomu Krátký a jedním dechem dodává, že řidiči Liftaga jsou rozladěni i z taxikářů, kteří svým kolegům dělají ve světě ostudu.

„Frustrace s tím, že pro slušnou část taxikářů dělají reprezentaci ti nejhorší okradači ze „staromáku“ a na Pařížský, byla tak velká, že teď uvažujeme, jestli neuspořádat stávku na „staromáku“ a Pařížský našich slušných řidičů proti těmto šmejdům.“

Celý rozhovor s Ondřejem Krátkým o regulaci sdílené ekonomiky, budoucnosti taxametru nebo o tom, zda-li je v dnešní době nutné vlastnit auto, si poslechněte v druhé sérii podcastů Forbes Next.

Partnerem druhé série podcastů je společnost Cisco, inovátor digitálního věku.


 

Čtěte také