Zakladatelé úspěšné džusové a zmrzlinové sítě Fruitisimo Jan Hummel a Tomáš Lichtenberg už nejsou ve svém byznysu sami. Po 13 letech přibrali partnery, kteří získali 30 procent ve skupině, která dnes zastřešuje kromě ovocných barů Fruitisimo také značku Home Office. Ta se zaměřuje na saláty a lehká denní jídla v rychle se rozmáhajícím konceptu fast casual, který kombinuje rysy fastfoodu, tedy rychlou obsluhu, s vařením z čerstvých surovin. „Spolupráci s investory chceme využít pro další růst prodejen. Stále vidíme potenciál v České republice a také v zahraničí,“ uvedl Jan Hummel.

Novými spolumajiteli Fruitisima se stali investoři středního kalibru Leoš Navrátil a Josef Soukal, kteří investují také do akcií, komodit, půdy a mají několik realitních projektů. Do segmentu gastro a retail se ale přes Fruitisimo dostávají poprvé. „Vnímáme ho jako mladou firmu s velkým potenciálem. Díky finančnímu zázemí, které firmě přinášíme, bude moci rychleji růst a rozvíjet se,“ uvedl Leoš Navrátil.

Sumu, za kterou třicetiprocentní podíl získali, nechtěla ani jedna strana komentovat. Fruitisimo loni utržilo téměř 200 milionů korun, což je meziročně o 32 procent více, je ziskové a za jeho třetinu tak mohli Hummel s Lichtenbergem inkasovat nižší desítky milionů korun.

„Vše vracíme do firmy a máme v plánu letos otevřít první pobočku v Maďarsku. Bude v budapešťském obchodním centru Allee. Věříme, že se nám každý další rok podaří uvést Fruitisimo na nový zahraniční trh,“ říká Jan Hummel, který předpokládá, že celkem letos vznikne 14 nových ovocných barů Fruitisimo, 10 bistro-kaváren Home Office a přemýšlí o tom, že představí ještě jeden úplně nový gastronomický koncept. Zatím působí skupina kromě ČR jen na Slovensku.

Fruitisimo je druhá největší síť s čerstvými džusy na tuzemském trhu, aktuálně má 52 poboček a část z nich provozují franšízanti. Těsným lídrem trhu je značka UGO (co do počtu barů je zhruba o desetinu větší), kterou ovládá Kofola, jež k ní loni přikoupila konkurenční síť Mangaloo. Její brand zmizel.