Aktuální vydání magazínu Forbes

madetaci_sajt
nákupní košík

Haló, je tam prodejna? Češi přišli s novým způsobem nakupování

Pošli to dál

Brno je zlatá loď – aspoň co se týče startupů. Po YSoftu, Skypickeru či Safetice se na obzoru objevila další nadějná technologická firma se zajímavým nápadem. Jmenuje se iShopping a za cíl si dala usnadnit a zpříjemnit lidem nákup v kamenné prodejně – aniž byste tam museli být.

iShopping založil Oldřich Matušek ani ne před rokem a rychle ho posouvá kupředu. Od skupiny lokálních investorů nedávno dostal finanční injekci ve výši 150 tisíc dolarů (3,6 milionu korun).

ishopping_matusek_zakladatel

Oldřich Matušek.

Jak iShopping funguje? Jde o mobilní aplikaci, přes niž se díváte do skutečné kamenné prodejny. Vše probíhá pomocí videohovoru – na jedné straně jste vy a na druhé expert v obchodě, který vám vámi vybraný produkt ukáže, rozbalí a odpoví na otázky. Když si třeba nové boty nebo telefon vyberete, jedním klikem na svém zařízení nakoupíte a pak expedice produktu probíhá jako v klasickém e-shopu.

Čtěte také: Ztracený kufr, zrušený let. Český startup pomáhá s vymáháním škody

Jinými slovy jde tedy o zprostředkování nákupu, jako byste byli v obchodě, jen se na všechno díváte na svém tabletu nebo mobilním telefonu. „Prohlédnete si přesně to, co pak dostanete. Je to, jako byste v obchodě byli vy sami, přitom můžete sedět doma na gauči,“ říká Martin Koutný, marketingový manažer iShoppingu. „Naším cílem je vytvořit nový obchodní kanál pro kamenné obchody, který prodejcům zvýší počet zákazníků a zkvalitní nabízené služby. Aplikace a následně platforma by měla zajistit uživatelům konkurenční výhodu.“

ishopping_appka

Takhle nějak byste mohli nakupovat.

Brněnský startup nedávno úspěšně otestoval demoverzi aplikace a následně dostal andělskou investici od skupiny investorů vedené Milanem Šulcem. „Sleduji rozvoj projektu iShopping od samotného začátku a věřím, že tento startup má potenciál ke změně celého retailu. Proto jsem se rozhodl, že jejich projekt podpořím a stanu se jeho součástí,“ prohlásil Šulc, jinak senior konzultant ve společnosti EY.

Čtěte také: Miliony eur na expanzi. Komárek investuje do geoinformačního startupu

Podle Koutného je iShopping unikátní v tom, že tento druh nakupování doposud neexistuje. „Řeší úsporu času a peněz – zejména na cestování,“ dodává Koutný s tím, že ostrý start aplikace (pro operační systém iOS) je naplánován na první polovinu května. „Cílová skupina je pro nás takřka každý, kdo nakupuje nebo prodává zboží a služby,“ doplňuje.

Každopádně hlavním trhem pro iShopping by měly být především Spojené státy. Ostatně tam už v polovině dubna brněnský startup zaujal, když se z celkového počtu 900 nadějných společností dostal v sanfranciském akcelerátoru Plug and Play mezi finálovou dvacítku. „To způsobilo zájem ze strany největších amerických obchodních řetězců,“ tvrdí Matušek.

Podle jeho slov se na globálním trhu začíná o tomto druhu prodeje mluvit jako o novém způsobu online nakupování. „S nárůstem financí a zájmu ze strany klientů se od dubna rozbíhá také fáze hledání nových kvalitních pracovníků. Rád bych dal příležitost tuzemským vývojářům,“ dodává.

Čtěte také