Vběhnete do fastfoodu koupit si hamburger a s hrůzou si uvědomíte, že už máte zase vybitý mobil? V indickém KFC byste zažili milé překvapení. Řetězec tam prodává své pokrmy balené v limitované edici papírových krabiček, které obsahují vestavěnou nabíječku na mobilní telefon.

Krabičky Watt-A-Box mají dodat obyčejným papírovým obalům prvek užitečnosti, tvrdí řetězec podle serveru Quartz. Šťastní zákazníci mohou dostat oběd plus nabíječku ve vybraných prodejnách v Dillí a v Bombaji a krabičku lze taky vyhrát v online soutěži na Facebooku indického KFC.

Miliardová Indie má 220 milionů uživatelů mobilních telefonů a nárůst zájmu o smartphony ji už dostal na druhé místo na světě hned za Čínu. Tamní operátoři nabízejí dostupné datové tarify, takže Indové jsou bez přestání nalepení na obrazovky svých smartphonů.

A když si uvědomíte, že tamní prodeje fastfoodů klesají, není divu, že se snaží smartphonového boomu využít a vylepšit si výsledky. Protože podle The Economic Times prodeje řetězce KFC za letošní první čtvrtletí klesly v Indii o procento, a řetězce Pizza Hut dokonce o šest procent.

„Všichni strávíme na svých smartphonech valnou část dne a vybitá baterka je naše noční můra. Když máte Watt-a-Box, tak vám nic takového nehrozí,“ vychvaloval novinku Lluis Ruiz Ribot, šéf marketingu KFC v Indii. Řetězec si dal záležet i na slovní hříčce v názvu, protože Watt-a-Box samozřejmě neznamená jen krabičku, co vám nabídne watty, ale vyslovuje se stejně jako pochvalné zvolání „Teda, to je ale krabice!“

KFC není první ani jediný řetězec, který se snaží povzbudit prodej technologickou vychytávkou. Pizza Hut před rokem v Hongkongu prodával pizzu v krabicích Blockbuster Box, které fungovaly jako pseudoprojektory. Do postranního otvoru se vsadila přiložená čočka, smartphone načetl kód na krabici a pak už stačilo umístit ho do prázdné krabice do speciálního držáku a s pizzou na klíně se podívat na film.

Letos chce Pizza Hut využít v Japonsku k roznášce jídel humanoidní roboty a McDonald’s zase uzavřel partnerství s firmami Sony a Rovio a v rámci reklamní kampaně před animovaným filmem Angry Birds ve filmu natočil propagační 360stupňové video.

https://youtu.be/UdlMzR5vXtU