Aktuální vydání magazínu Forbes

Jak dovnitř firmy komunikovat informace o zásadních změnách?

Pošli to dál

Vyberte si pět lidí a individuálně i ve skupinkách si s nimi sedněte. Nechte je ptát se na cokoli, z čeho mají strach. Naslouchejte.

Obecně platí, že obavy pěti lidí z firmy budou přibližně stejné jako obavy další stovky. Vy tak získáte dobrý vzorek toho, co právě rezonuje vaší společností.

Jakmile budete následně adresovat informace o změnách všem hromadně, předejdete díky zmíněným setkáním tomu, že se lidé začnou ptát a spekulovat. Neříkejte nic ve stylu „vím, že máte obavy z toho či onoho“, ale raději mluvte proaktivně – „řešíme těchto pět témat tímto způsobem“.

Lidé si uvědomí, že přesně to byla jejich obava, kterou nyní díky lídrovi nemusí řešit.

Čtěte také