Aktuální vydání magazínu Forbes

revolucie_sajt
hourglass done

Jak rychle dokončit rozdělanou práci? Nařiďte si stopky na 10 minut

Pošli to dál

Kdo chce mít všechno skutečně rychle hotovo, potřebuje údajně jen jednu věc – stopky nařízené na deset minut. Proč? Protože nic z toho, co během dne děláte, by vám nemělo zabrat víc než deset minut. Píše se o tom na serveru mashable.com.

Je to celé hrozně jednoduché. Pokud by vám něco z toho, co děláte, mělo trvat víc než 10 minut, měli byste si tuhle aktivitu rozdělit na několik kratších nebo se o ni podělit. Ale pozor, musíte zůstat důslední. Opravdu si na mobilu nařiďte časovač na deset minut a uvidíte, jak vám práce půjde od ruky.

Tady je několik rad, jak podle mashable.com, pravidlo deseti minut zvládnout v praxi.

1. Delegujte

Sepište si seznam úkolů, které chcete během dne udělat. Co nejvíc jich pak přenechte jiným, ideálně někomu, kdo je splní za deset minut nebo ještě méně. Jedno ze zlatých pravidel, které vás posune dál ve vaší kariéře zní, že je lepší mít věci hotové než perfektní. Prostě to, co vy sami už zvládáte, delegujte na jiné a pusťte se do něčeho nového.

2. Vytvořte si 10minutové úkoly

Asi se vám to zprvu nebude pozdávat, ale podle mashable.com prý brzy zjistíte, že opravdu všechno se dá rozdělit na kratší úseky. Máte před sebou zpracování rešerše na nějaké nové obsáhlé téma? Dejte si 10 minut na vygooglování nejnovějších článků. Během stejné doby si sepište, co ještě potřebujete zjistit, a pak zavolejte kolegům. Pochopitelně, každý telefonát je jen na deset minut. Všimli jste si, že jste těmi telefonáty delegovali rešerše na jiné lidi?

3. Měřte si to

Když si řeknete, že vám něco bude trvat zhruba deset minut, ve skutečnosti se lehce dostanete na dvacet. Opravdu si stáhněte nějakou aplikaci s časovačem nebo prostě sledujte hodiny. To neznamená, že když budete telefonovat a lhůta uplyne, máte zavěsit. Ale příště se snažte hovor lépe ukočírovat. Nebo máte kolegu, který si rád povídá? Předem ho upozorněte, že máte jen deset minut. Když vám jednotlivé aktivity budou trvat déle, nezoufejte. Jen se je další den snažte jinak naplánovat.

4. Když jde do tuhého

Možná dostanete opravdu náročný úkol. Je pozdě odpoledne a vypadá to na dlouhý pracovní večer. Sedí tu s vámi tři další kolegové, kteří na tom mají taky pracovat. Každý z nich chce být brzy doma. Zkuste si přípravu prezentace rozdělit mezi sebe na čtvrtiny. A pak to vezměte stránku po stránce – na zpracování každé z nich si dejte deset minut. Pište si na tabuli, kterou z nich jste za jak dlouho dokončili. Zkuste se dostat pod tento limit. Uvidíte, jak se navzájem vyhecujete.

A mimochodem, prý není na škodu řídit se pravidlem deseti minut taky doma. Zabírají vám ranní přípravy hodně času a někdy kvůli tomu přijdete pozdě do práce? Tak to zkuste. Deset minut sprcha, deset snídaně a tak dále. Uvidíte, že zanedlouho vám bude zbývat tolik času, že si ráno nařídíte budík na později.

Zkuste to, hodinky prý opravdu fungují.


Čtěte také:

Jak ušetřit čas. 11 věcí, které za vás udělá někdo jiný (a líp)

Co udělat, abyste z práce odešli v pět a měli vše hotovo

 

Čtěte také