Aktuální vydání magazínu Forbes

Jak ve firmě vyvážit kamarádské vztahy a pracovní povinnosti?

Pošli to dál

„Všichni si tykáme, stýkáme se po práci, ale mám pocit, že zaměstnanci mě vnímají pouze jako kamaráda a neberou příliš vážně zadané úkoly. Co s tím?“

Tak zní jeden z byznysových problémů, které jste nám poslali na nový miniweb Forbes Insider. Potýkají se s ním zejména rychle rostoucí firmy nebo společnosti, které byly vybudovány partou přátel a v určitý moment se musejí profesionalizovat.

Odpověď přišla příznačně od bývalé šéfky Kiwi.com, kde díky extrémně rychlému růstu řešili podobný problém nejednou.


Lucie Brešová, bývalá výkonná ředitelka Kiwi.com

Klíčový je jasný postoj vedení. Přátelská atmosféra ve firmě je důležitá, ale vždy musí být jasné, kdo je šéf a co jsou přátelské vztahy (jdeme spolu na pivo) a co ty pracovní (tohle od tebe chci/potřebuji a oba rozumíme, jak má výsledek vypadat).

Pomoct si můžete definováním potřeb (jakou pozici/roli/úkol), které chcete pokrýt, a také tím, že se budete snažít mít přehled o výkonu všech členů týmu. Nejen těch, kteří jsou víc vidět (víc mluví) nebo jsou vaši kamarádi.

Důležité je také dávat lidem pravidelný feedback a jasně zadávat úkoly: čeho chcete dosáhnout, jak si představujete výsledek. Nejhorší je, když si váš zaměstnanec bude myslet, že dělá vše dobře, jen proto, že mu šéf neřekl, že dělá něco špatně.

Zní to jako banalita, ale v Kiwi.com jsme tuto chybu zvládli učinit snad na všech úrovních managementu.

Máte s vaší firmou jinou zkušenost? Reagujte na Insideru pod odpovědí. Pálí vás jiný byznysový problém? Klikněte na tlačítko „Položit dotaz“ nebo napište na zdravko.krstanov@forbes.cz. My se na něj podíváme a uděláme vše pro to, abychom vám za pomoci těch nejlepších odpověděli.

Čtěte také