Aktuální vydání magazínu Forbes

Jak ve firmě zavést flexibilní pracovní úvazky?

Pošli to dál

„Otevíráme nové pozice na úrovni specialistů a manažerů. Většina kandidátů vyžaduje flexibilní pracovní podmínky – zkrácené úvazky, pružnou pracovní dobu či práci z domova. U nás nic z toho ale zatím nefunguje. Máte zkušenost, jak do firmy tyto podmínky implementovat?“

Tak zní další dotaz, který jste nám poslali na nový miniweb Forbes Insider. Pokud někoho zaměstnáváte, pak vám v poslední době mohl podobný požadavek přistát na stole nejednou.

Odpověď přišla tentokrát z Googlu a základní doporučení zní: Neřešte takovou situaci plošně.


Taťána le Moigne, CEO Googlu Česká republika

Úroveň flexibility v Googlu je obrovská a je klíčovým prvkem naší kultury. Musíme být schopní spolupracovat napříč světadíly, s čímž nám pomáhají technologická řešení.

Videokonference s členy týmu v různých zemích, e-maily a chaty jsou naším hlavním pracovním nástrojem. Máme hodně propracovaná řešení, jak online spolupracovat na dokumentech i projektech. V tom částečně spočívá má rada – tytéž nástroje, s nimiž pracujeme, jsou dostupné online každému uživateli.

Na druhou stranu je vždy třeba vzít v úvahu konkrétní roli a konkrétního člověka. Ne všechny role samozřejmě mohou pracovat stejně flexibilně. Doporučuji řešit úroveň flexibility vždy velmi individuálně – za jakých podmínek je daný člověk schopen odvést tu nejlepší práci a zároveň zda to vyhovuje týmu, ve kterém pracuje, a případně klientům, které má na starosti.

Vše samozřejmě také souvisí s procesem nabírání pracovníků. My klademe velký důraz na to, aby lidé, kteří budou pracovat pro Google, byli dostatečně motivovaní, měli vášeň pro to, co dělají, byli samostatní a abychom jim umožnili cítit plnou odpovědnost za určité projekty. To byste ostatně měli dělat také.

Je zřejmé, že zdaleka ne všechny společnosti jsou s flexibilitou sžité tak jako Google. Jak takové pracovní prostředí vytvářet naprosto od nuly? Pokud s tím někdo máte zkušenost, odpovězte na Insideru pod odpovědí nebo napište na zdravko.krstanov@forbes.cz.

Čtěte také