Poučka a název bestselleru Nikdy nejez sám nemusí stačit. Tomáš Drážný, headhunter a zakladatel portálu pro vysoké manažery, radí na to jít systematicky:

  • Networkingem – zjistěte si, jaké významné byznysové akce se v daném odvětví konají, a buďte tam.
  • Mravenčí obchodní prací – udělejte si research, kdo jsou ti relevantní „hráči“, a také seznam lidí a firem, se kterými chcete obchodovat. Ideálně se nechte propojit přes společný kontakt (dá se zjistit třeba na sociálních sítích nebo v hospodě). Případně oslovte „decision makera“ přímo a požádejte ho o schůzku. Důležité je mít v ruce něco zajímavého pro druhou stranu (vyjde tak více schůzek).
  • Potkávejte lidi, ptejte se na doporučení.
  • Nevzdávejte to – obchodní komunikace umí být v Česku dost frustrující, důležité je mít výdrž. Vrátí se vám to.