Aktuální vydání magazínu Forbes

obalgha_sajt_2017-04
Einstein3

Jestli chcete uspět v Americe, nechovejte se jako Evropan

Pošli to dál

„Podnikatelé jsou jako z filmu Cesta do budoucnosti. Musí předvídat, co se stane, riskovat a vsadit na to, čemu věří,“ říká Steve Mariotti, zakladatel organizace NFTE, která pomáhá mladým začínajícím podnikatelům po celém světě. Nejprve v roce 1987 učil rizikovou mládež v Bronxu, poté založil NFTE, do kterého se od té doby zapojilo v deseti zemích půl milionu mladých lidí. Cestuje, přednáší, shání podporu, nabízí svou pomoc. Je autorem desítek knih, kterých se prodaly miliony kusů.

Pro Forbes.cz dal dohromady 11 základních rad do začátku podnikání. Tady jsou:

1) Pořád se učte, sledujte okolí a poslouchejte, co říkají ostatní.

2) Pište si. Mějte věci pod kontrolou a pravidelně si zapisujte, co děláte, jaké máte nápady a co plánujete dál.

3) Keep it simple. Nedělejte věci zbytečně komplikované. Peníze vyděláte díky tomu, že některé věci dělat nebudete.

4) Nikdy, nikdy, nikdy, ale nikdy nesoutěžte. Zjistěte, co dělají ostatní, a nedělejte to. Chcete najít správnou nit, a ne s někým soutěžit. Opravdu.

5) Nepodceňujte směřování firmy. To, jak se vymezíte vůči konkurenci, je důležité. Je o tom třeba tato skvělá kniha od Ala Riese, legendy brandingových strategií.

6) Věnujte čas vymýšlení názvu a vyberte něco jednoduchého, co se týká toho, co děláte. Zkrátka něco typu Microsoft nebo General Motors.

7) Určete svou cenu. Správně si spočítejte, jaké máte náklady, a teprve pak stanovte cenu.

8) Naučte se, jak funguje ochrana duševního vlastnictví a jak chránit to, co děláte, ať o to zbytečně nepřijdete.

9) Pracujte s médii. Pomůže vám, když do nich dostanete svůj příběh.

10) Chovejte se slušně. To je jedno z nejdůležitějších pravidel pro život. Chovejte se k ostatním tak, jak chcete, aby se oni chovali k vám. Zní to jako klišé, ale dobro se vám vrátí, později vás ti lidé podpoří.

11) Jestli chcete uspět v Americe, nechovejte se jako Evropani. Chybí vám sebevědomí, to nemáme rádi.

Čtěte také