Aktuální vydání magazínu Forbes

Kamil „Kazma“ Bartošek o One Man Show, followerech a konzumním plácání

Pošli to dál

Loni sedmdesátý sedmý, letos v první desítce. Internetový showman a provokatér Kamil Bartošek alias Kazma Kazmitch dokázal za poslední rok navýšit počty svých followerů na Facebooku a Instagramu o stovky tisíc. V letošním žebříčku Forbes 77 nejvlivnějších Čechů na sociálních sítích se tak stal skokanem roku – posílil až na osmé místo.

Překonal tím top české youtubery, jako je Kovy, Gejmr nebo Shopaholic Nikol, ale i svého moderátorského rivala Leoše Mareše.

Zobrazit žebříček »

Za růstem vlivu stojí hlavně internetový pořad One Man Show (OMS), který Kazma vysílá ve spolupráci se Stream.cz od Seznamu a s kterým se letos dostal až k Justinu Bieberovi nebo odtajnil zákulisí natáčení reality show Prostřeno!. Rostoucí počet fanoušků ale příliš neřeší.

„Více než počet followerů je důležitější aktivita lidí. To je strašně důležitá věc, kterou si málokdo uvědomuje,“ začíná vysvětlovat pohodlně rozvalený ve svém křesle v karlínské kanceláři.

Proč pro tebe nejsou důležité počty followerů?

Spousta lidí, kteří mají půlmilionový účet a hodí tam post nebo fotku, mají ve výsledku stejný počet lajků jako já s polovičním účtem. Obsah na něm je totiž atraktivnější, jde o žhavější kanál, takže lidi ke mně prostě chodí.

A počet followerů není nejdůležitější údaj i z toho hlediska, že spousta z nich jsou mrtvé duše.

Takže klíč je v aktivitě….

Jasně, můj týdenní počet zhlédnutí je třeba 10 milionů lidí. Nechci se do nikoho trefovat, ale třeba (Leoš) Mareš – podle toho, co sám  sdílel – měl nějakých 8,5 milionu a plácal se po zádech. A já si říkal: k*rva, vždyť já mám každý týden o dva míče víc s polovičním účtem. (smích)

Takže ještě jednou: počet followerů není to plně správné měřítko úspěšnosti na sociálních sítích. Myslím, že by se to mělo měřit určitým poměrem reagujících uživatelů k jejich celkovému počtu.

Je pro tebe teda rozdíl, když tě sleduje 150 tisíc nebo půl milionu lidí?

V rámci toho, co jsem teď řekl, tak není. Podle mě to ani nejsou čísla, která bys na ulici nebo kdekoliv jinde poznal. Je to jenom číslo, které máš v telefonu a jedině, kde ho můžeš pocítit, je ta ulice.

Kromě byznysu, který ti vyšší počet fanoušků začíná přinášet, nebudou mít tvé kanály i hlubší smysl? Narážím teď třeba na propagaci tourettova syndromu. Sám máš s určitou vzácnou nemocí zkušenosti, možná se ti trochu změnily hodnoty…

To je právě o hodnotě každého účtu. Snažím se, aby věci, které dělám, měly svou hodnotu. Aby to nebylo jen takové pusté „hahaha, to jsme tě podělali“ nebo dávat tam jiné bezduché věci.

Na druhou stranu existují i takové rychloobrátkové marketingové nástroje, jako jsou třeba Instastories, kde příspěvek vydrží jeden den. A to je tak konzumní věc, že tam prostě nejde každý den cpát nějaké poselství, což ani nechci. Jednou za čas se o to ale snažím a dělám to s pocitem odpovědnosti.

Přesně takovou hodnotu se ale snažím dávat do OMS, která je více časosběrná a její produkce nám trvá několik měsíců. Díky tomu si na ní můžeme dovolit pracovat dlouho. V tom dennodenním „postování“ snáze klesneš ke konzumnímu plácání, které moc hodnoty nemá.

I plácáním můžeš ovlivnit hodně lidí?

Je pravdou, že sociální sítě jsou prostorem, na kterém člověk může něco říct. Dříve to tak nebylo, dříve šlo o privilegium. O to více si na to člověk dnes musí dávat pozor.

Ale to, na co jsi se ptal, je opravdu tak. Od začátku to samozřejmě nedělám kvůli nějaké osvětě. To vzniklo postupně, samovolně, díky tomu, co dělám. I když stále se tyhle věci snažím dělat spíše live, ať už na firemních večírcích nebo na vystoupeních na vysokých školách. Tam se hlavně snažím něco předat dál.

Času na to v OMS máte pravdu hodně. Vydáváte tak jeden díl za půl roku.

Je to tak. Ale je to pro mě lepší než sypat každý den něco na YouTube jako to dělají současní youtubeři. Oni jsou vlastně nuceni systémem pravidelných odměn tlačit tam svůj obsah, to pak člověk spadne hodně rychle do toho být nucený vytvářet sr*čky.

Osobně jsem rád, že to máme takhle a že máme prostor dělat kvalitní věci. A kvalitní věci prostě potřebují čas.

Kolik Kazma na sociálních sítích začal vydělávat? Jaké má plány s One Man Show a proč mu začíná být Česko malé? To vše se dočtete v článku „One Kazma Show“ v aktuálním vydání magazínu Forbes, které najdete v trafikách nebo jej můžete objednat na eshopu.


 

Čtěte také