Aktuální vydání magazínu Forbes

Kdy se mít na pozoru. 9 znamení, že se vás šéf nejspíš chystá vyhodit

Pošli to dál

Možná to právě zažíváte. Chodíte do práce, ta vás baví, máte výsledky, fajn kolegy, ale něco je jinak, než bylo dřív.

Váš nadřízený, který si vás vážil a často s vámi o vaší práci mluvil,  se najednou chová jinak. Je chladnější, odtažitější, a co dřív řešil s vámi, najednou řeší bez vás. Bojíte se, co to znamená?

Varianta, že s vámi do budoucna už nepočítá,  je reálná. Pokud za sebou máte výsledky, tohle chování není logické, ale bohužel, nejste jediní, kdo se v podobné situaci ocitl.

Podobnou situaci zažila jedna z mých klientek. Před rokem a půl začala dělat marketing pro fitness klub. V práci se jí dařilo, její šéf s ní byl spokojený, dostávala od něj stále nové úkoly a byla i tím, s kým se její nadřízený chodil radit. Za svou práci dostala přidáno.

Pak se to ale zlomilo. Její nadřízený přijal novou kolegyni, a i když nebyla tak schopná jako moje klientka, začal na ni postupně přesouvat čím dál tím víc jejích povinností. Vztah s mou klientkou se změnil a ta se v práci začala cítit nevítaná.

Pokud jste se i vy ocitli v podobné situaci, poradím vám totéž co jí – místo toho, abyste se trápili, kde se stala chyba, na to jděte opačně.

Oprašte svůj životopis a dejte o sobě vědět. V případě mé klientky šlo pravděpodobně o to, že šéf dostal z její výkonnosti strach a raději se obklopil lidmi, kteří pro něj představují menší potenciální riziko.

Tak to hoďte za hlavu. Ano, není to jednoduché a ani příjemné, ale doplňte do svého životopisu, co nového jste se v aktuální práci naučili, a začněte hledat novou, není na co čekat. Je to vaše kariéra a to, kam a jak se bude ubírat, je ve vašich rukou.

Tohle je 9 znamení, podle kterých poznáte, že s vámi váš nadřízený už moc nepočítá.

  1. Ponižuje vás před ostatními lidmi.
  2. Odebírá vám vaše projekty a povinnosti bez pořádného vysvětlení.
  3. Přestal se s vámi radit o nových nápadech, ačkoli dřív vaši radu naopak často vyhledával.
  4. Lichotí ostatním zaměstnancům, ale vám ne.
  5. Přestal s vámi sdílet informace a často to dojde tak daleko, že se je dozvídáte až od svých kolegů.
  6. Odebírá vám výhody, které jste dřív měli, ať už je to flexibilita v tom, jak chodíte do práce, nebo možnost podílet se na významných rozhodnutích.
  7. Snaží se omezit váš kontakt s lidmi z vyššího managementu a chce, aby veškerá komunikace šla přes něj.
  8. Přestal s vámi mluvit přímo a většinou vám teď píše maily nebo posílá vzkazy po ostatních.
  9. Svou řečí těla vám naznačuje, že mu vaše přítomnost není příjemná.

Autorka Liz Ryan je kariérní koučka.

Čtěte také