Aktuální vydání magazínu Forbes

Když se vyplatí odemknout mobil. Startup od protinožců za to odměňuje

Pošli to dál

Je už takovým klišé říkat, že čas jsou peníze. 21. století však tak často zaměňuje „čas“ za „pozornost“, protože udržet ji v éře digitální ekonomiky plné všemožných stimulací je to nejsložitější.

Jen si vzpomeňte na všechny platformy plné obsahu typu YouTube, Instagram, Twitter nebo Snapchat. Jsou prostě vždy a všude. A jejich neodbytnost má za následek neustálý souboj o pozornost uživatelů. Proto velké brandy, které dřív bojovaly jen mezi sebou, aby ulovily zákazníka, dnes čelí celému pelotonu konkurence.

Jeden australský startup tohle všechno rychle pochopil, dokázal konkurenční evoluci vytěžit a vytvořil marketingové médium, které umí v saturované ekonomice zajistit náskok. Tím dosud nevyužitým kanálem je displej mobilního telefonu. Odemkni a vydělávej, zní motto zakladatelů-protinožců.

Unlockd-CEO-Matt-Berriman-031-1200x800

Matt Berriman, CEO společnosti Unlockd

Unlockd je „mobilní platforma, která uživatele odměňuje za to, že odemknou svůj mobil, a uvidí při tom cílené reklamy, obsah nebo nabídky“. Službu založil v roce 2014 Matt Berriman a doufá, že s ní vytváří nový marketingový nástroj tím, že přinese zisk zákazníkům i prodejcům.

A takhle to funguje:

Unlockd má dohodu s telekomunikačními operátory, kteří mezi uživatele pouští jeho aplikaci. Spotřebitelé, kteří si ji zdarma stáhnou, pak poskytnou vstupní informace typu věk, pohlaví atd., které určují typ zobrazovaných reklam. Od tohoto momentu na ně bude působit cílená reklama a „za její zhlédnutí jsou na konci měsíce odměňováni. Dobitím mobilního kreditu, volným přístupem na streamovací hudební nebo filmové kanály, věrnostními body nebo jinak“.

Čtěte také: Sejf na mobil, který přinese zážitek bez rozptýlení

„Hlavně mi šlo o to, aby to bylo přínosné pro obě strany,“ říká Berriman. Zakladatel služby tvrdí, že uživatelé jsou ochotnější shlédnout reklamu, kterou považují za upotřebitelnou. „Šedesát procent lidí nebude proti, pokud při otevření mobilu spatří spot, který bude relevantní,“ přesvědčuje. Obsahová relevance zvyšuje šanci, že zákazník se „chytí“.

„Jde o to dát lidem to, co chtějí, a ve správný čas. Víme, kdy chodí do a z práce a jaké reklamy jim v daný čas naservírovat,“ říká australský podnikatel a připomíná taky jistou soudnost: „Rozhodně je nebudeme zaplavovat reklamou, pokud si zrovna otevírají mapy na Googlu.“

Čtěte také: 4 jednoduché kroky, jak zrychlit nabíjení vašeho iPhonu

Že na tom něco bude, potvrzují čísla, kterými se Unlockd chlubí – za posledních 10 měsíců eviduje nadpoloviční udržení zákazníků a vedle pozitivních reakcí uživatelů se firma těší taky 100procentním mezikvartálním nárůstem obratu, který jen dokazuje smysluplnost myšlenky, a co asi těší majitele nejvíc – dokazuje životaschopnost jeho startupu.

Unlockd nemá menší ambice než rozhýbat ustrnulý reklamní trh, který dnes trpí přesycením. Ekonomika pozornosti přispěla ke vzniku bezprecedentního soutěžení marketérů a značek. Chytré cílení a relevance je tak klíčem k úspěchu a Unlockd se staví do pozice platformy, která má zvládnout obojí.

Používá inteligentní data k určení reklam na míru na základě chování uživatelů a Matt Berriman k tomu říká: „Je to win-win model.“ On je totiž mužem, který pochopil, jak vypadá úspěšná marketingová kampaň budoucnosti.


 

Čtěte také