Skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera je připravena v plzeňské Škodě Transportation investovat do vývoje, chce firmu vrátit na koleje z pohledu tržeb a zároveň hledá úspory uvnitř holdingu.

Vyplývá to z prvního rozhovoru s jejím novým generálním ředitelem a předsedou představenstva Petrem Brzezinou, který právě vyšel v novém čísle časopisu Forbes.

Čtěte také: Miliardáři si vyměnili největší českou pilu. Igor Fait prodával Kurkovým

„Jsme tady, abychom nastartovali novou budoucnost plzeňské Škody. Chceme, aby skupina byla silnější, efektivnější, a samozřejmě chceme zase růst. A myslíme při tom dlouhodobě,“ uvedl Petr Brzezina.

Petr Brzezina

Konsolidované tržby skupiny Škoda Transportation, která vyrábí vlaky, tramvaje či trolejbusy, loni klesly o čtvrtinu na 11,8 miliardy korun a čistý zisk propadl meziročně z 1,5 miliardy na 251 milionů korun. Aktuálně ale naplno naskočila do nových tendrů s cílem zlepšení ekonomického výkonu.

Interně si identifikovala potenciální mezinárodní tendry ve výhledu dvou let ve výši 320 miliard korun. Samozřejmě nepůjde do všech těchto soutěží a ty, kterých se zúčastní, nemusí vyhrát, přesto je vidět, že o dopravní investice teď není nouze.

„Tendrů je teď hodně a objem několikanásobně překračuje to, co můžeme dělat. My ve tříletém cyklu cílíme zhruba na 60 miliard korun tržeb. Proto je potřeba už letos a v dalších letech přijímat každý rok zakázky za 20 miliard.

To je suma, na niž umíme organicky dorůst během dvou tří let,“ uvedl Petr Brzezina s tím, že chce zvýšit rychlost „průtoku“ výrobků firmou a kromě organického růstu se zaměří i na případné akvizice na trzích, kde bude potřebovat posílit svou přítomnost.

Celý rozhovor si můžete přečíst v zářijovém čísle časopisu Forbes. Zároveň v něm na 100 stranách najdete velké investiční téma o tom, jak investovat, vydělat a ochránit peníze, story o souboji žlutých (RegioJet) a zelených (FlixBus) autobusů, velký rozhovor s majiteli Wood & Company, CEO Talk se šéfem opraveného Národního muzea a mnoho dalších článků ze světa byznysu (Jaromír Kijonka), technologií (Primoco) či módy (Fendi).



Foto: Jiří Turek