Aktuální vydání magazínu Forbes

obalgha_sajt_2017-03
Samaras

Kofola skončila s konceptem NaGrilu, soustředí se na Ugo

Pošli to dál

Mělo to být české KFC. Jen trochu méně fastfoodové a více restaurační. Nakonec se to ale nepovedlo. Rok a půl po otevření konceptu NaGrilu, který se specializoval na grilovaná kuřata a čerstvě připravované doplňky kolem, ho skupina Kofola zase zavřela.

„Finančně to nevycházelo a rozhodli jsme se, že nebudeme tříštit síly a budeme se věnovat naplno našemu řetězci Ugo, který naopak dobře roste,“ uvedl pro Forbes Jannis Samaras, šéf a spolumajitel Kofoly. S restaurací, která měla být základem nového řetězce ve stylu „fast casual“, který staví na sice rychlém, ale kvalitním jídle, měla přitom Kofola smělé plány. Připravovala několik velikostí jednotky, chtěla se z Prahy rozšířit do dalších tuzemských měst a nevylučovala ani možnost jít například do Polska.

„Ekonomické výsledky konceptu v současné chvíli neodpovídají našemu ambicióznímu očekávání. Jeho další rozvoj by si vyžadoval naši stoprocentní pozornost, kterou mu ale s ohledem na plnou koncentraci na síť Ugo, v níž vidíme velký potenciál, nejsme schopni věnovat,“ doplnila mluvčí Kofoly Jaroslava Musilová.

nagrilu2

Ugo, které vyrostlo jako síť fresh barů, se stále více pouští do takzvaných Ugo Salaterií, které k čerstvým šťávám přidávají širší nabídku jídel. „Připravujeme jej do formy franšíz, investujeme do otevírání nových poboček a rozšiřujeme distribuční místa pro naši paskalizovanou šťávu v lahvičkách. Také testujeme pilotní koncept Ugo Freshbaru pro motoristy,“ říká Musilová. Jediná restaurace NaGrilu, která byla v pražské Jindřišské ulici, zavřela na konci února.

Kofole, s jejímiž akciemi se obchoduje na pražské burze, loni za prvních devět měsíců roku mírně klesly tržby na 5,42 miliardy korun (-2,4 %) a čistý zisk byl 329 milionů korun. Za stejné období v roce 2015 dosáhl 457 milionů.

Skupina horší ziskovost přikládá zhoršenému výkonu v Polsku a tomu, že získaná slovinská značka Radenska stále vynakládá dodatečné náklady na expanzi, které se mají projevit v tržbách v následujících obdobích. Vedle toho Ugo bary navýšily tržby meziročně o 60 procent a rostou porovnatelně i díky novým provozovnám.


 

Čtěte také