Aktuální vydání magazínu Forbes

Komárek starší žaluje vlastní dceru Jitku. Kvůli ovládnutí Bonatransu

Pošli to dál

Tři roky mlčel a jen potichu skřípal zuby, jenže s tím je teď konec. Karel Komárek starší, který v devadesátých letech spolu se svým synem Karlem založil investiční skupinu KKCG, podle informací Forbesu žene před soud vlastní dceru Jitku Cechlovou Komárkovou.

Důvodem žalob, které má Komárek připravené, je společnost Bonatrans a způsob, jakým bohumínského výrobce železničních dvojkolí Komárková v roce 2012 za zády svého otce ovládla. „Jsem připravený svá práva hájit všemi dostupnými prostředky, včetně soudní cesty,“ potvrdil v rozhovoru pro Forbes Komárek starší.

Ten společnost, která loni hospodařila s obratem 8,1 miliardy korun a vykázala zisk EBITDA 1,5 miliardy, původně získal při dělení rodinného majetku v roce 2010. Během následujících dvou let však kvůli zamotanému systému zahraničních vehiklů, které měla údajně vytvářet právě jeho dcera se svým manželem, přišel o svůj podíl, a tím pádem i vliv na Bonatrans.

„Jitka zneužila moji důvěru tím nejpodlejším způsobem,“ tvrdí Komárek. „Její chování a jednání je pro mě největším životním zklamáním. Nikdy bych nevěřil, že je něco takového schopná udělat,“ popisuje Komárek, který o tom, jak přišel o Bonatrans, promluvil vůbec poprvé.

Cechl žádost Forbesu o vyjádření odmítl, Cechlová Komárková sice telefon zvedla, vzápětí se však omluvila a později už na volání nereagovala. Komárkovu verzi příběhu, který připomíná děj amerického seriálu Dallas, ale Forbesu potvrdil i jeho bratr František Komárek, původně také spolumajitel Bonatransu, jenž o svůj podíl přišel o rok dřív a dnes vlastní strojírenskou firmu Kovosvit MAS. „Zrada v rodině bolí nejvíc,“ říká František Komárek.

Důvod, proč je tento příběh pro český byznys tak důležitý, je jednoduchý. Právě Bonatrans totiž udělal z Cechlové Komárkové nejbohatší Češku a jedinou ženu v našem žebříčku 50 nejbohatších Čechů. Bonatrans je totiž největším výrobcem železničních kol a dvojkolí v Evropě, na jeho kolech jezdí 90 procent vlaků v Česku, vlaky Eurostar pod Lamanšským průlivem, francouzské TGV, korejské rychlovlaky KTX, metro v Dillí nebo Chicagu nebo vlaky na Novém Zélandu.

Více o úspěchu Bonatransu a tajemném příběhu v jeho pozadí, jenž znovu rozdmýchal spory v rodině Komárkových, se dočtete v aktuálním říjnovém vydání Forbesu, který je k dostání ve všech trafikách.

Čtěte také