Muž v kostýmu Spider-Mana poskakuje před kamerou, bruneta s blonďatou parukou a v modrých šatech, které v disneyovce Ledové království nosila královna Elsa, se promění v žábu, a když už myslíte, že je podivné show konec, objeví se za rohem někdo v laciné masce Jokera.

Bude vám to připadat hloupé, možná i trapné, amatérsky natočené a nejspíš to po pár vteřinách vypnete. Protože takhle divné video jste na YouTube ještě neviděli. Má to ale jeden háček. Kromě vás si ho pustilo dalších 20 milionů lidí (lépe řečeno dětí) a jeho autorovi vydělává statisíce korun měsíčně.

Řeč je o krátkých videích, která mají většinou v názvu slovo „Superhero“ a ve kterých amatérští herci v převlecích předvádějí superhrdiny v běžném životě – u sebe doma, v parku nebo na pláži. A nejčastěji na sobě mají kostým Spider-Mana nebo Elsy, protože právě tyhle komiksové postavy evidentně zabírají na děti nejlépe a garantují největší sledovanost.

https://www.youtube.com/watch?v=Cdp26zMAC8Y

Kanálů s podobnými videi jsou na YouTube už desítky, ale teprve od konce minulého roku jejich sledovanost raketově roste. Ten zřejmě nejúspěšnější, v Kanadě zaregistrovaný kanál HeroesIRL, nasbíral od konce loňského září už přes 317 milionů zhlédnutí.

Což mohlo podle odhadů jeho tvůrcům na podílu z reklamy, který autorům videí vyplácí YouTube, vydělat už přes 200 tisíc dolarů. Tedy zhruba pět milionů korun. A to za 48 natočených scének s téměř nulovými náklady není vůbec špatné.

Čtěte také: Podívejte se. Tohle jsou nejpopulárnější videa roku na YouTube

Uvědomili si to už i čeští youtubeři, tedy lidé, kteří se natáčením videí na YouTube živí. V březnovém Forbesu, který je právě v prodeji, přinášíme o nich, jejich byznysu a výdělcích velké téma. Ale u jednoho z nich je příjem už nyní neaktuální – roste totiž závratným tempem každý den.

viral_brothers

Erik Meldik a Čeněk Stýblo (nahoře) tvoří úspěšné duo ViralBrothers.

Jde o Čeňka Stýbla, polovinu populárního dua ViralBrothers, který si založil na konci listopadu kanál Superhero Real Life a do dnešního dne nasbíral přes 107 milionů zhlédnutí. Což je zhruba stejně jako u jednoho z nejpopulárnějších českých youtuberů Jirky Krále. Ten na to ale potřeboval víc než tři roky.

Na rozdíl od Krále, který má v drtivé většině české a slovenské publikum, se ale na Stýblův nový kanál dívají hlavně lidé ve Spojených státech, Saúdské Arábii, Turecku nebo Vietnamu. A zvlášť první dvě země jsou z hlediska reklamních příjmů hodně zajímavé, takže je podle odhadů Forbesu pravděpodobné, že mohlo 100 milionů zhlédnutí za posledních 30 dní Stýblovi vydělat kolem 1,5 milionu korun.

Čtěte také: Příběh Roberta Kyncla: Čech, který má za úkol zachránit YouTube

Paradoxní je, že první videa, ve kterých se střídali Superman, Spider-Man a Captain America, měla sledovanost maximálně v desítkách tisíc. Zlom nastal až ve chvíli, kdy se před kameru se Stýblem postavila i jeho přítelkyně Lenka Kučavíková. Od té doby rostou zhlédnutí v milionech.

https://www.youtube.com/watch?v=ixztNrIFYMk

Na vlnu popularity videí, která nejspíš pochopí jen vaše děti, se podařilo naskočit i Stýblově parťákovi z ViralBrothers Eriku Meldikovi, jeho kanál SuperHero vs SuperHero má ale zatím menší sledovanost (34 milionů zhlédnutí). A boom laciných superhrdinů na YouTube už prý láká i další české youtubery, kteří se teď do podobných videí chtějí také pustit – než bude pozdě.

Čtěte také: Youtuber pro dospělé. Casey Neistat točí svůj dobrodružný život a láme rekordy

Vydělat na YouTube velké peníze je totiž někdy až neodolatelně snadné. Víc o tom, jak tenhle byznys přesně funguje, se dočtete v březnovém Forbesu.