Aktuální vydání magazínu Forbes

Jak si představujete Kronkiwongi? Nejzajímavější kampaně na sociálních sítích z Engage Prague

Pošli to dál

Jak udělat kampaň, aby byla co nejvirálnější a zaujala co nejvíce potenciálních zákazníků? Na konferenci #Engage2015, která právě probíhá v Praze, to demonstrovaly desítky firem. Forbes vybral 8 nejzajímavějších příkladů.

 

Neuvěřitelný zákaznický servis KLM

Díky 150 oddaným pracovníkům řešícím jen sociální sítě vydělá aerolinka 25 milionů dolarů ročně. Následující tweet hovoří za vše:

 

#Kronkiwongi

Co je to Kronkiwongi? Většina dospělých odpoví ve stylu: „Co? To jsem nikdy neslyšel?“ Lego svou virální kampaní ukazuje, že když tuto otázku položíte dítěti, okamžitě se mu něco vybaví. Ještě větší zábava je, když dítěti řeknete, aby Kronkiwongi postavilo z lega. Před pár týdny byste pod slovem Kronkiwongi na Googlu nenašli nic, dnes posuďte sami. Do kampaně se zapojilo neuvěřitelných 20 milionů rodičů.

 

Oreo a jeho pohotový marketing

Vypadl proud? Oreo si můžete dát vždycky. Tento tweet vzbudil velký ohlas díky svému načasování, kdy marketeři Orea využili velkého výpadku elektřiny během Super Bowlu a pohotově zareagovali.

 

Já jsem Brazuca

Díky této kampani prodal Adidas 14 milionů míčů. Jde o speciální účet @brazuca, který v době mistrovství světa ve fotbale 2014 tweetoval jako oficální míč šampionátu.

 

Disney to se sociálními médii opravdu umí

Lívance ve tvaru postav ze Star Wars, srdceryvné citáty s medvídkem Pú, karaoke video z Frozen… Disney – největší mediální společnost světa – dělá marketing na sociálních sítích opravdu výborně! Například zmiňované karaoke má obrovské nárůsty sledovanosti právě o víkendech, kdy si je rodiče zpívají se svými dětmi. Video vzniklo na základě analýzy toho, co lidé vyhledávají spolu s výrazem „Frozen“. A snaha se vyplatila – má už téměř půl miliardy zhlédnutí.


 

„Low-cost“ kampaně Lamborghini

Lamborghini se zařeklo, že za své kampaně na sociálních sítích — a mimochodem, velmi úspěšné kampaně – nezaplatí přímo sociálním sítím ani korunu. Jejich cílem na sociálních sítích není úplně tak přímo prodat, ale spíše umocňovat touhu v lidech vlastnit právě Lamborghini a ne konkurenční auto. Dobře se jim to dařilo třeba s kampaní Car of the Day, kdy každý den vyfotili před svým sídlem jeden ze svých produktů.

 

Driftující kaskadéři pro BMW

BMW nadchlo své fanoušky strhující YouTube kampaní s autem M235i.

 

Bojující matky

Takto se dělá marketing kojeneckých produktů (Similac). Matky, máte pocit, že musíte neustále obhajovat svůj pohled na rodičovství?

Čtěte také