Aktuální vydání magazínu Forbes

nwsltr1702sajt
bar_cb_web_oprava1188

Londýnský bar uprostřed Prahy, kde slavný režisér myje nádobí

Pošli to dál

V tomhle baru chcete pít. Já vím, v tom posledním slově by možná mělo být spíš b jako být. Být se vám tam chce taky, ale tak nějak po panwerichovsku vás to donutí i pít, protože když už tu člověk jednou je, tak má koukat, aby pil. Tenhle bar s názvem Public Interest je trochu jako zjevení. Založili si ho tři muži, úspěšní ve svých oborech, aby měli kam chodit. A ono jim to zatím funguje i jako byznys.

A jestli chcete pít, tak dočtěte tenhle článek opravdu, ale opravdu až do konce. Čeká na vás překvapivá a skvělá odměna.

Ivan Zachariáš (na titulní fotce je vlevo) je nejslavnější český reklamní režisér. Natáčel reklamy pro Stella Artois, na Absolut Vodku (parodie na Bollywood – najdete ji ZDE), Kronnenberg a spoustu dalších firem. Teď občas myje za barem skleničky.

Vít Máslo je úspěšný český architekt, má za sebou mnoho projektů kancelářských i obytných budov. Teď vymýšlí třeba playlisty pro různé období dne, aby co nejlépe zapadly do atmosféry baru. Tady je jeden z nich. Osm skladeb, které v baru můžete slyšet.

Petr Žaluda je znám hlavně jako generální ředitel Českých drah, vedl je pět let, předtím šéfoval pojišťovně AXA. Teď má jako hlavní úkol v baru utrácet.

Public Interest, jak ho nazvali, je na Starém Městě v Praze. V ulicích, kam už turisté nezabloudí, a je tu pořád takový ten tajemný genius loci lehce oprýskané a potemnělé Prahy. Bar vypadá podobně – lehce oprýskaně, jako by tu byl už léta, lehce potemněle a magicky. Kousek od Anežského kláštera dává dohromady zdánlivě neslučitelné – Prahu, kus Londýna, newyorské Bowery či Brooklyn. A jde to dohromady dost dobře.

„Mluvili jsme o tomhle nápadu snad pět let. Otevřít si bar, kam bychom mohli sami chodit,“ vypráví Vít Máslo. Tady v baru byl v posledních pár týdnech asi častěji než v architektonické kanceláři.

poncelet_agency_1198 copy

 

Před dvěma lety našel Máslo vedle staré pražské hospody místo, kde byla garáž a přízemní garsonka. Spolu se Zachariášem pak dali za dva roky dohromady podnik, který teď večer co večer zaplňují filmaři, umělci, ale i byznysmeni. „Abychom byli nad vodou, musíme mít měsíční tržby kolem šesti set tisíc. Máme teď podstatně víc, takže by to nemusel být jen bar pro nás,“ usmívá se po měsíci provozu Máslo.

Investice do baru byla v řádu milionů korun. „Nemáme to přesně spočítané. Ani nemáme byznysplán. Děláme si to celé pro radost,“ říká Ivan Zachariáš.

Budou mít opravdu co dělat, aby se jim peníze vrátily, protože do baru se vejde tak 30 až 50 lidí. „Takhle to chceme, aby se tu lidi nemuseli překřikovat, tlačit a cítili se dobře,“ říká Máslo. Navíc si sami trochu zkomplikovali situaci – v Česku, kde vás v každém podniku vyudí cigaretový kouř, se rozhodli mít bar přísně nekuřácký. Sázka na tuhle v Praze vlastně anomálii se ale zatím vyplácí. Stejně jako na dva barmany. Mají za sebou zkušenost z Londýna a sehnali je na poslední chvíli – dva týdny před otevřením.

Londýnská škola je znát, můžete tu ochutnat jedny z nejlepších koktejlů v Praze a troufám si tvrdit, že úplně nejlepší Martini cocktail v hlavním městě a hodně širokém okolí.

V tomhle baru díky zvláštnímu osvětlení, oprýskanému designu a hodinám, které prý byly prostřílené milicionářem v roce 1948, čas běží trochu jinak. Skoro stojí. Rozhodně ubíhá o mnoho příjemněji, než když vylezete z baru zase ven.


A teď ta slibovaná odměna:

Přijďte do 27. října do baru Public Interest. Obsluha vám namíchá Forbes Cocktail za speciální cenu 99 korun, který šéfredaktor Forbesu, majitelé baru a barmani vymysleli jen pro vás. Jmenuje se ForBerry. Stačí říct heslo, které samozřejmě zní: „Forbes“.

Čtěte také