Aktuální vydání magazínu Forbes

Luxus na míru: Fendi se pouští do digitálního světa bespoke kabelek

Pošli to dál

Přáli byste si značkovou kabelku, ale podle vlastních představ? Žádný problém. Stále více luxusních módních domů tuhle možnost svým zákazníkům (či spíše zákaznicím) nabízí, a tou zatím poslední je Fendi.

Italský módní dům začal koncem listopadu nabízet kabelky na míru online, a to díky spolupráci s britskou e-commerce platformou Farfetch.

Čtěte také: Betonová lžíce na boty za 30 tisíc. Příběh nejbláznivějšího nápadu Gravelli

Služba „Customize It“ skýtá možnost nakombinovat si vlastní model Kan I F s popruhem Strap You. Konkrétně si mohou zákazníci vybrat barvu, styl loga a materiál. Vzniknout tak může až 120 variací pro samotnou kabelku a dalších 70 pro popruh.

„Uzpůsobení potřebám jednotlivých klientů považujeme v současnosti za vrcholný projev luxusu. Věříme, že to bude unikátní příležitost ukázat naši kreativitu a odhodlání vymýšlet nové věci. Díky spolupráci s Farfetch budeme moci přímo splnit potřeby našich zákazníků a propojovat je s tradicí jména Fendi,“ řekl k novince Pietro Beccari, prezident a CEO Fendi.

Fendi s novou službou přichází v době, kdy se z šití na míru stává zajímavý byznys pro všechny luxusní značky. Tento trend jim totiž pomáhá vracet se k řemeslné kusové výrobě, s níž všechny kdysi začínaly. Tedy ke kořenům.

Podle výzkumu, který si nechala zpracovat agentura Deloitte, se o produkty na míru dnes zajímá celá třetina zákazníků a 71 procent z nich je ochotno si za tuhle službu připlatit.

Nejjednodušší cesta, jak se do tohoto proudu mohou zapojit i velké značky, je přes monogamizaci nebo výšivky, což už dělá řada luxusních hráčů, jako jsou Louis Vuitton, Gucci, Burberry nebo Ralph Lauren.

Opravdu zajímavé to ale začíná být až ve chvíli, kdy začnou nabízet úpravy na míru základních prvků jejich produktů. Dřív by to bylo komplikované, v současnosti je ale tahle cesta díky digitálním platformám, které umožňují jednoduše zadat objednávku, a výrobním technikám, které zvládají tyto zakázky plnit, schůdnější než kdy dřív.

Společnost Farfetch, s níž se aktuálně dalo dohromady Fendi, se v těchto vodách pohybuje už dlouho a například se značkou Nicholas Kirkwood spolupracovala na nabídce bespoke obuvi.

„Personalizace produktů v luxusním průmyslu stále sílí. Věřím, že prošlapáváme cestu k návratu k samotné esenci luxusu – tedy k produktům, které si milovníci módy budou moci navrhnout podle svých vlastních požadavků,“ řekl Forbesu José Neves, CEO a spoluzakladatel společnosti Farfetch.

V případě Fendi mohou zájemci o tyto služby navštívit jak stránku Fendi, tak Farfetch, na obou najdou možnost navrhnout si vybrané kousky podle vlastních preferencí. Jakmile si vyberou požadovanou kombinaci – z pěti barevných kožených variant, šesti možností zobrazení loga a několika odstínů kovových kroužků a dalších komponentů nosicího popruhu –, zhotovení jejich vysněné kabelky už v cestě nic nestojí.

Po objednání kabelky přichází na řadu tradiční ruční výroba ve Florencii, což vám sice zajistí unikátní kousek, který jen tak někdo další mít nebude (což je v dnešní době, kdy si luxusní výrobky může dovolit stále více lidí, příjemný jev), má to ale jednu nevýhodu – než bude vaše kabelka hotová, musíte si 12 týdnů počkat.

Bonusem tohoto postupu je i to, že při něm vzniká menší množství odpadu.

Čtěte také