Aktuální vydání magazínu Forbes

Richard Branson chce létání vrátit zašlý punc. Těmito luxusními Dreamlinery

Pošli to dál

Létání už dávno není to, co bývalo. Člověk bral let jako svátek a naopak letecké společnosti se o své cestující staraly tak, aby si pasažéři let užili a nebylo to pro ně jen nucené přemístění z místa A do místa B. Dnes každému už při koupi letenek naskočí husí kůže ze stále intenzivnějších letištních kontrol.

Tenhle trend snižování komfortu ale není jen o letištních kontrolách. Trápí celý letecký průmysl, který se snaží až drasticky snižovat provozní náklady. Přesně proti tomu ale teď vystoupil Richard Branson a jeho tým červeně uniformovaných zaměstnanců z Virgin Atlantic. Létání se snaží vrátit původní punc a pomoct jim k tomu má letka nových Boeingů 787 Dreamliner. A kdyby vás zajímalo, jaké to je, proletět se za půl milionu korun v letadlovém apartmá, přečtěte si tento článek.

dreamliner 1 done

„Tohle letadlo bude tahoun trhu, je to nejpřelomovější letadlo dnešní doby,“ říká Nik Lusardi, designový manažer aerolinek. A má pravdu – Dreamliner přináší větší okna, prostornější a příjemnější kabinu a hlavně mnohem tišší cestování. Tohle letadlo je Mercedes ve vzduchu a Lusardiho tým mu dodal svým chytrým uspořádáním duši společnosti Virgin.

Vymyslet interiér letadla není – vzhledem k omezeným prostorovým možnostem – jen tak. Vezměte si jenom obyčejné kapsy na sedadlech. Virgin je předělal tak, aby byly jemnější na dotyk a cestující si o ně neodírali kolena. Tohle a několik dalších vylepšení pomohly týmu designérů zúžit sedadla tak, že se cestujícím o 1,5 palce zvětšilo místo na nohy. Lusardi uznává, že to nebylo snadné. „Výrobci jsou vážně unavení z toho, jak si každé aerolinky diktují jiné, speciální modifikace interiéru,“ vysvětluje.

dreamliner 2 done

Už jen nástup do Dreamlineru je okouzlující moment. Celé letadlo se díky speciálnímu osvětlovacímu systému topí v uklidňujícím fialovém a oranžovém světle. Vývoj tohoto systému zabral Lusardiho týmu sedm týdnů a jeho součástí jsou i speciální stmívače oken, které propouštějí jen určité množství denního světla a měli by tak vašemu tělu pomoct přizpůsobit se časovému pásmu a zmírnit účinky jet lagu.

Zabudované obrazovky, které má každý pasažér k dispozici, mají úhlopříčku od 9 do 11 palců a jsou lemovány tmavě hnědými až červenými lištami. „Jsme si jisti, že jsme díky těmto detailům dostatečně vyjádřili DNA Virgin Atlantic,“ říká Lusardi. Tohle letadlo je také jedno z prvních, které nabízí bezdrátové připojení k internetu kdekoliv na světě. A také nové technologie – například InSeat Chat, který umožňuje komunikaci mezi cestujícími na různých sedadlech.

dreamliner 3 done

A na výši jsou i palubní služby. Servis letušek, které neustále pendlují mezi cestujícími a přijímají objednávky na nápoje, je okouzlující. Jak bar v business třídě, tak „Wander Wall“ (samoobslužný pult s nápoji a drobným občerstvením) v premium economy třídě byly navrženy tak, aby podporovaly interakci se zákazníkem. „Naši cestující chtějí být ve společnosti. Tyhle prostory jsou pro nás jako značku velice důležité,“ říká Lusardi. Uznává, že proces návrhu byla výzva, ale dodává: „Byla by to nuda, kdyby to výzva nebyla.“

Autor: Katie Kelly Bell

Čtěte také