Že je Angela Merkel i v letošním roce nejmocnější ženou světa, to už víme. Mezi stovkou nejvlivnějších žen je však vedle političek, podnikatelek, manažerek či žen zabývajících se charitativní činností také celá řada celebrit.

Jak se měří jejich vliv? Třeba podle zájmu médií a sféry vlivu, toho, jak se angažují ve veřejné sféře, zda podporují politiky, jak moc a jakým zůspobem komunikují na sociálních sítích, kolik fanoušků dokážou oslovit, jak se o ně zajímají bulvární, ale i seriózní média, a také podle toho, jak funguje jejich byznys.

Celý žebříček 100 nejmocnějších žen světa včetně jejich stručného životopisu najdete tady. Metodiku sestavování žebříčku si pak můžete pročíst tady. Že je mezi nejmocnějšími celebritami například Oprah Winfrey, asi nikoho nepřekvapí. My pro vás ale vybrali devatero žen ze světa módy a showbyznysu, o nichž možná ani netušíte, jaký mají vliv a moc. Jako kolikáté v žebříčku se umístily?

21. Beyoncé Knowles

beyoncé done

Po Oprah Winfrey je Beyoncé druhou nejvlivnější celebritou v aktuálním žebříčku 100 nejmocnějších žen světa. Žena, která na sólové dráze prodala přes 75 milionů alb a dalších 60 milionů desek coby členka formace Destiny’s Child, má na kontě nejen 20 cen Grammy, ale také 250 milionů dolarů soukromého jmění. Její muž, raper a producent Jay-Z, který je zároveň jejím nejbližším spolupracovníkem, má na účtě rovnou půl miliardy dolarů, což z dvojice dělá jednoznačně nejbohatší pár světového zábavního průmyslu. Jen jejich společné turné On the Run v loňském roce vyneslo přes 100 milionů dolarů na tržbách. Pár se zároveň mohutně angažoval v prezidentské kampani Baracka Obamy a dodnes jsou častými hosty v Bílém domě – coby osobní přátelé prezidentského páru.

28. Anna Wintour

anna-wintour done

Kam se hne, všude ji fotografují, i když není herečka ani zpěvačka. Anna Wintour, šéfredaktorka americké edice Vogue, je bezesporu nejvlivnější novinářkou ve světě módy – a tento multimiliardový průmysl ovládá dodnes pevnou rukou. Kdo se objeví ve Vogue, má o reputaci a movité zákaznice postaráno. Koho Vogue zkritizuje, ten může rovnou zavřít. Wintour ovlivňuje podobu kampaní i to, co uvidíte na molech – a co si pak budete kupovat. V tom však netkví všechen její vliv. Díky výroční akci Met Gala, kde se sejde celá newyorská i hollywoodská smetánka, vybere přes 145 milionů dolarů ročně na charitativní účely. I ona patřila k lidem, kteří finančně štědře podpořili prezidentskou kampaň Baracka Obamy. Příští rok hodlá stejně podpořit Hillary Clinton.

50. Ellen DeGeneres

Ellen-DeGeneres done

Populární bavička a moderátorka jedné z nejúspěšnějších amerických denních talkshow posílila svůj vliv skrze kanál YouTube. Navíc je úspěšnou producentkou, její firma Very Good Productions se podílí na desítkách televizních pořadů. Jako jedna z prvních pochopila sílu Netflixu, přímo pro něj produkuje seriály. K tomu má vlastní oděvní linii, zabývá se interiérovým designem a patří k nejhlasitějším zastáncům rovných práv pro osoby stejného pohlaví.

54. Angelina Jolie

angelina done

Tuto dámu věru netřeba představovat. Její vliv však už dávno nezávisí ani tak na tom, jak jí to slušelo ve filmech Lara Croft či Pan a paní Smithovi. Je to její angažmá v OSN, které zdaleka není jen líbivou filantropickou nálepkou – Jolie patří k nejaktivnějším ambasadorům angažujícím se v problematice uprchlíků, navštěvuje tábory běženců ve východní Africe, v Sýrii i na Blízkém východě, zapojila se ale i do vyšetřování zločinů proti lidskosti během války v Jugoslávii – osobně se angažuje například v práci s pozůstalými po masakrech v Srebrenici. Miliony žen po celém světě inspiroval i její přístup k prevenci rakoviny prsu a vaječníků a otevřené články, v nichž v listech jako The New York Times popsala, proč si nechala preventivně odebrat obě prsa, dělohu i vaječníky.

57. Sofía Vergara

sofia vergara done

I když vám její jméno možná mnoho neříká, dvaačtyřicetiletá Kolumbijka je momentálně nejlépe placenou hispánskou herečkou v americké televizní produkci. Za jednu epizodu seriálu Modern Family (u nás je znám jako Taková moderní rodinka), který obdržel několik cen Emmy, údajně inkasuje 325 tisíc dolarů. K tomu se jí podařilo vybudovat impérium Latin World Entertainment, které pokrývá zábavní produkci pro celý hispánský svět. Ve španělsky mluvících zemích je považovaná za superstar. Navrhla vlastní kolekci šperků, vůní, oblečení i nábytku, v USA je tváří kosmetiky CoverGirl a Head & Shoulders.

64. Taylor Swift

taylor swift done

Je jí teprve pětadvacet a už teď platí za globální popovou superstar. Nositelka sedmi Grammy už prodala přes 40 milionů alb a online se prodalo 100 milionů jejích skladeb. Začínala jako country zpěvačka, dnes prodá 3,5 milionu alb měsíčně – právě takový vstup na trh měla její poslední nahrávka, studiové album 1989. Jen na Facebooku má přes 71 milionu fanoušků.

75. Diane von Furstenberg

diane von furstenberg done

Už více než 40 let miliony žen po celém světě oblékají její zavinovací šaty. Na nich rodačka z Bruselu, v jejíchž žilách koluje šlechtická krev aristokratického rodu Furstenbergů, vydělala jmění, které je odhadováno na 450 milionů dolarů. Její módní značka má roční obrat okolo půl miliardy dolarů, k tomu slaví obrovské úspěchy i její televizní show House of DvF, která mísí prvky dokumentu a reality show. Spolu s manželem, miliardářem Barrym Dillrem, vede rodinnou nadaci, angažuje se v problematice ekologie i lidských práv.

81. Shakira Mebarak

shakira-mebarak done

Osmatřicetiletá Kolumbijka prodala během své kariéry už více než 60 milionů alb, v tom však její jediný byznys netkví. Matka dvou malých synků, které má s fotbalistou Gerardem Piquém, loni podepsala výnosný kontrakt s hračkářským gigantem Fisher-Price a začala pro něj navrhovat vlastní linii hraček. Velvyslankyně dobré vůle při UNICEF má vlastní nadaci podporující vzdělávání dětí v komunitách v Jižní Americe, Michelle Obama ji navíc přizvala jako poradkyni v oblasti vzdělávání hispánských menšin v USA.

82. Jao Čchen

jao cchen done

Přezdívají jí čínská Angelina Jolie. Tahle herečka a tanečnice má na sociálních sítích přes 80 milionů fanoušků, se kterými aktivně sdílí problémy, v nichž se angažuje. Mezi ně patří například zhoršování životního prostředí v Číně, smogová problematika, kontaminace potravin a také cenzura ze strany úřadů. Je jednou z mála veřejně činných žen v Číně, jimž je dovoleno kritizovat politiku: možná i díky tomu, že byla jako první Číňanka jmenována ambasadorkou OSN.