Aktuální vydání magazínu Forbes

Majitelé džusového Fruitisima rozjíždějí síť bister Home Office

Pošli to dál

Z čerstvých džusů ke kávě, polévkám a pečivu. To je skok, který udělali Jan Hummel (33, na fotografii je vlevo) a Tomáš Lichtenberg (35), dosavadní vládci sítě fresh barů Fruitisimo. Vymysleli nový koncept bistro-kavárny pod názvem Home Office, která by stejně jako Fruitisimo měla růst hlavně přes franšízy, tedy přes pronájem licence k jejímu provozování. Zároveň tak vstupují do segmentu s vysokou marží, kterou káva zajišťuje.

fruitisimo_1

„Je to možnost, jak rozšířit naši skupinu, přidat ji další oporu a využít stávajících dodavatelů,“ uvedl pro Forbes.cz Jan Hummel, který vlastní polovinu skupiny. První Home Office se otevírá v kancelářském komplexu The Park na Chodově, letos by v Praze měly přibýt čtyři další provozovny. Do malých jídelen a kaváren si podle něj sice lidé najdou cestu častěji než za čerstvým džusem, ale na druhou stranu v něm panuje podstatně větší konkurence.

Související článek na Forbes.cz: Tipy na fungující franšízy, s nimiž můžete začít podnikat

Hlavním artiklem Home Office bude kromě kávy (počítá se až s pětinovým podílem na tržbách) jednoduchá nabídka čerstvých jídel a salátů. Vše je vymyšleno tak, aby se koncept nekanibalizoval se samotným Fruitisimem a naopak ho mohli provozovat na stejném či blízkém místě i podnikatelé, kteří už vlastní licenci k džusům a zmrzlinám. Primárně míří do blízkosti velkých kancelářských komplexů jako místo pro celodenní rychlé jídlo a nebude se vyhýbat ani vínu.

Jak vznikla značka? „Hledali jsme něco, co by obsahovalo slovo office a zároveň to nebylo negativní. No a vyšel z toho jen home office,“ směje se Hummel, podle něhož by síť mohla časem vyrůst až na 50 bister. Samotné Fruitisimo už má 41 prodejních míst a soupeří o prvenství v podílu na trhu s čerstvými džusy s bary Ugo ze stáje Kofoly Jannise Samarase. Ta ho v počtu poboček loni převzetím konkurenční sítě Mangaloo poprvé přeskočila.


Franšíza Home Office

Vstupní poplatek: 200 tisíc Kč
Poplatek z obratu: 6 %
Marketingový poplatek: 3 % z obratu


 

Čtěte také