Aktuální vydání magazínu Forbes

obalgha_sajt_2017-04
pepsi

Marty McFly se vrací do budoucnosti a Pepsi slaví futuristickou lahví

Pošli to dál
Zase jednou se vyplatí sledovat sociální sítě, protože v záplavě informací můžou tentokrát poradit cestu k jedinečnosti. Jen a pouze přes virtuální kanály bude Pepsi v Americe distribuovat limitovanou edici 6500 lahví svého nápoje, které kombinují minulost s futurismem. Když se společnosti podařilo prosadit svou značku do filmu Návrat do budoucnosti 2, kultovního trháku roku 1989, možná nečekala, že na stejném produktu bude rýžovat i víc než dvě dekády poté. Do prodeje míří Pepsi Perfect.
pepsi-perfect-bottle.0
Snad to má být zbraň do boje s konkurencí, snad chce Pepsi prostě udělat radost fandům. Ve středu 21. října se na výlet časem vydá ona sama. A s ní Marty McFly, hlavní hrdina sci-fi trilogie, který právě tento den přistál v budoucnosti. „Fanoušci tímhle byli vždycky pobláznění,“ říká Lou Arbetter, šéf marketingu Pepsi, o scéně, kdy k Michaelu J. Foxovi alias Martymu přiletí lahev přes pneumatickou hadici „Takže jsme chtěli využít toho, že Marty cestoval do budoucnosti do tohoto měsíce, a vyšli jsme s tímto produktem.“
Pepsi nechystá žádnou novou příchuť, maximálně tuto várku coly uvaří z opravdového cukru. To výjimečné spočívá v tvarech. A taky ceně, protože každá „petka“ bude stát symbolicky podle letošního roku 20 dolarů a 15 centů. Cena za pár hltů nápoje se může zdát přemrštěná, sběratelská hodnota ji však násobně převýší.

Pepsi proto vyzývá zájemce, aby si přes sociální sítě zjistili, jak a kde budou mít možnost se k lahvi z budoucnosti dostat, protože v samoobsluze ji rozhodně nenajdou. „Jsme fanoušci filmu, a pokud pracujete v Pepsi, jste i fanoušci pop kultury,“ tvrdí Arbetter. „Takže toto bereme jako další příležitost pobavit se.“
Futuristická lahev není jediným snovým artefaktem, co se z filmového plátna zhmotnil do reality. Filmaři udělali řadu až překvapivě přesných predikcí typu: plochá obrazovka, televize zavěšené na stěnách, předpověděli hry, které nebude třeba ovládat rukama, fax. Lexus vyvíjí létající prkno, Nike vyrábí tenisky Air Mag se samozavazovacími tkaničkami, které se rovněž objevily ve druhém díle filmu a které se utáhnou, když do nich zapluje noha. Patnáct set párů šlo do aukce a výnos putoval na výzkum Parkinsonovy nemoci, se kterou herec Michael J. Fox bojuje od roku 1998.
Instantní pizza možná taky není daleko, stejně tak robot, co za nás bude venčit psa, otiskem prstů třeba v budoucnosti budete platit za taxíka a otvírat si dveře od domu. Jen nikdo neumí odhadnout, jestli baseballisté Chicago Cubs letos poprvé do roku 1907 vyhrají Světovou sérii, jak film rovněž předvídal.
Ta pravá budoucnost totiž možná ještě nezačala.
Čtěte také