Stříbrná medaile, kterou Facebook podle nové zprávy analytické společnosti App Annie získal v počtu stahování na zařízeních iOS, není vůbec špatná, nebýt drobného detailu – největší sociální síť totiž dobyla i zlato.

Jak je to možné? Messenger se od vlajkové mobilní aplikace tohoto giganta oddělil loni v létě, přičemž Facebook své uživatele donutil stáhnout si samostatnou aplikaci tím, že jim zrušil přístup ke zprávám v té původní.

A zatímco tehdy to řada uživatelů nesla dost těžce, teď už je podle serveru Fastcompany.com možné říct, že Zuckerberg udělal krok správným směrem – z údajů App Annie vyplývá, že Messenger je jednou z nejstahovanějších mobilních aplikací všech dob.

Žebříček nejstahovanějších „appek“ pro zařízení iOS vypadá následovně:

  1. Facebook
  2. Messenger
  3. YouTube
  4. Instagram
  5. Skype
  6. WhatsApp
  7. Find My Phone
  8. Google Maps
  9. Twitter
  10. iTunes U

Z těchto programů jich přitom jen Facebook ovládá 40 %. Společnost například v posledních třech letech získala jak Instagram, tak i WhatsApp.

Na začátku léta navíc Facebook zrušil povinnost uživatelů mít pro Messenger klasický účet na sociální síti. K registraci stačí pouze telefonní číslo, díky čemuž se do budoucna jedná o možnou jedničku v oblasti komunikačních nástrojů.

Řada uživatelů tím totiž dostala šanci zůstat s přáteli v kontaktu, aniž by zároveň musela spadnout do „chapadel“ molochu jménem Facebook. Ten do Messengeru nedávno přidal i možnost plateb peer-to-peer (tedy mezi uživateli) a osobního asistenta zvaného „M“. Důvod? Tvůrci nepochybně plánují vybudovat obchod se vším, co pro svou pohodlnou komunikaci potřebujete.

Pokud se ale podíváme na nejvýdělečnější aplikace, získáme poněkud odlišný seznam, přičemž jediný, kdo figuruje v obou tabulkách, je Skype.

  1. Pandora
  2. LINE
  3. Zoosk
  4. Pages
  5. Spotify
  6. Badoo
  7. Skype
  8. MLB.com At Bat
  9. Grindr
  10. LINE PLAY

Analytici z App Annie poukázali dle portálu Quartz mimo jiné na to, že Pages od společnosti Apple je na seznamu jedinou aplikací, která nemá bezplatnou verzi nebo možnost nákupu v rámci aplikace. Což znamená, že veškerý zisk plyne z nákupu samotné aplikace.

A nakonec, jak by řekl Steve Jobs, jsou uživatelé produktů Apple možná trochu staromódní. Do seznamu totiž nepronikla žádná aplikace vytvořená po roce 2012.