Aktuální vydání magazínu Forbes

Sňatek módních značek. Zdeněk Rinth prodal Karu vlastníku Pietra Filipiho

Pošli to dál

Podnikatel Zdeněk Rinth může slavit. Před osmi měsíci dal prostřednictvím Forbesu světu vědět, že by rád pro své byznysové dítě, českou jedničku ve výrobě kůží a kožešin Kara Trutnov, našel majoritního vlastníka. To se dnes sedmašedesátiletému podnikateli plní.

Ve středu totiž došlo k podpisu smlouvy, která posílá 90 procent firmě C2H. Ta patří třicetiletému investorovi Michalu Mičkovi, který je zároveň většinovým majitelem dvojky na českém oděvním trhu, značky Pietro Filipi.

„Číslo v občance hovoří jasně a jsem rád, že spojením se značkou Pietro Filipi vznikne silná skupina s 80 obchody. To dává možnost velkým synergiím,“ uvedl pro Forbes Zdeněk Rinth. Po několika měsících vyjednávání tak v Česku vzniká módní skupina s více než 800milionovými tržbami. A ty by měly dál růst.

„Nastavíme takový trend, aby byla Kara úspěšnou českou značkou s potenciálem růstu a expanze do zahraničí,“ uvádí k transakci, jejíž hodnota se dle informací z trhu pohybuje v řádech stovek milionů korun, Michal Mička.

Investor Michal Mička

Kara má téměř 47 obchodů po celé republice a tržby v hodnotě 365 milionů korun. Majitel Zdeněk Rinth v rozhovoru pro zářijový Forbes poprvé přiznal, že jeho firma pro další rozvoj potřebuje novou krev.

A vyjádřil přání, aby po prodeji zůstal v roli minoritního majitele i ve vedení firmy. To se mu podařilo – zůstává mu 10 procent firmy a stále ji provozně vede. Sám se zavázal, že ve firmě ještě minimálně rok bude dělat výkonného ředitele.

Co bude potom? „Záleží na tom, zda mi bude sloužit zdraví a zda o moje služby bude zájem,“ dodal muž, který ví o kůžích a kožešinách vše, v oboru působí posledních téměř 50 let.

V Kaře začínal jako praktikant na takzvané mokré dílně, což byla nejnižší pozice v podniku. „To celý den házíte mokrými kůžemi sem a tam. A opravdu to tam moc nevoní,“ uvedl před rokem ve velkém rozhovoru ve Forbesu, který si můžete koupit zde.

Zdeněk Rinth má důvod k radosti. Podařilo se mu prodat 90 procent jeho oděvní firmy Kara Trutnov. Slibuje si od toho její růst. Foto: Jiří Turek

Michal Mička se ve světě investic pohybuje mnoho let, dříve působil ve fondu DRFG brněnského investora Davida Rusňáka, kde držel i pětinový podíl. Ten prodal a loni o sobě dal pořádně vědět, když investoval do českých značek, jako je výrobce kol Favorit, mobilní taxiaplikace Liftago, a na podzim koupil od podnikatele Petra Hendrycha většinu (80 procent) ve ztrátovém Pietru Filipim.

Jak Michal Mička uvedl v únorovém Forbes Investor podcastu, firmu chce už letos přetočit zpět do zisku. Nyní se proto snaží zahojit dvě největší bolístky, které zdědil – vysokou zadluženost a také zaspání Pietra Filipiho v online prodejích. Výhodou firmy s půlmiliardovým obratem podle něj na současném trhu s módou je, že je zároveň výrobcem i prodejcem.

Stejný vlastník Pietra Filipiho a Kary přinese oběma firmám synergické efekty. Karu navíc čekají podobné změny, které má završit zahraniční expanze. Mička ji chce do té doby modernizovat, zlepšit komunikaci a marketing, zacílit na mladé lidi a přivést ji na internet. Kara totiž dodnes nemá svůj e-shop.

Únorový podcast s Michalem Mičkou si můžete poslechnout zde:

S přispěním redaktora Forbesu Jaroslava Maška

Čtěte také