Aktuální vydání magazínu Forbes

nwsltr1702sajt
auta reklama uvod done2

Mistrovství světa v marketingu: Hyundai pomohlo 13leté holčičce poslat vzkaz do vesmíru

Pošli to dál

Upozornit na sebe můžete jakkoli, automobilka Huyndai ale přišla s opravdu originálním způsobem – její auta napsala do nevadské pouště vzkaz, který je vidět i z vesmíru.

Ten chtěla svému otci, který slouží na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS), poslat 13letá Stephanie z texaského Houstonu. Huyndai proto vzalo 11 aut a nechalo je do písku „vyjezdit“ vzkaz, který přesně odpovídá Stephaniinu rukopisu.


Kromě sladkobolného příběhu o splněném přání malé holčičky si Huyndai připsalo i další body – dostalo se totiž i do Guinnessovy knihy rekordů za největší pneumatikami vytvořený obraz (má 5,5 kilometru čtverečních).

Podle kreativního ředitele Huyndai Guna Ho Parka nemá tahle akce nic společného s propagací konkrétního modelu aut (Huyndai Genesis), která to všechno nakreslila, ale má pouze ukázat na to, že „auto nemusí být jen dopravní prostředek, ale také celoživotní společník svých majitelů“.

S netradičními reklamami ale nepřichází jen Hyundai. Originální kampaň představil na začátku letošního roku v Severní Americe i výrobce iontových nápojů Gatorade. V rámci kampaně #WinFromWithin a jako partner NHL pozval na trénink handicapovaných sledge hokejistů opravdové hvězdy – Sidney Crosby, Claude Giroux či Nathan MacKinnon si vyzkoušeli, jaké to je, hrát hokej a nemít na nohou brusle.

A zajímavá reklama se povedla i Samsungu. Ten na konci loňského roku na podporu svého nového operátorského centra pro sluchově postižené přichystal překvapení pro neslyšícího mladého muže z Istanbulu.

Společnost zinscenovala několik náhodných setkání, během kterých na muže najednou neznámí lidé na ulici začali znakovat. Ten z toho byl samozřejmě značně překvapený a dojatý. Všechno natáčela skrytá kamera a video opět splnilo svůj úkol.

 

Čtěte také