Ne každý ve svých 29 letech vlastní Bugatti Veyron Mansory Vivere. To Houston Crosta, majitel lasvegaské půjčovny luxusních vozů Royalty Exotic Cars, je jedním z nich. Navíc má dům za několik milionů dolarů, Mercedes AMG S63, tucet hodinek značky Hublot a třeba i okázalou pozlacenou pušku .338 Lapua Magnum, určenou hlavně pro snipery.

Nic z toho ale nepřišlo zčistajasna.

Čtěte také: Příběh mladé umělkyně, jejíž make-up zdobí Kate Moss i Marilyna Mansona

Rodák z Las Vegas rozjel svůj byznys teprve před třemi lety. Tehdy začal s půjčováním motorových skútrů. Dennodenně chodil osm hodin po ulicích města kasin s logem na zádech a rozdával informační letáky každému, kdo o půjčení projevil zájem.

Houston Costra

Po třech letech, kdy už má 15 zaměstnanců, se jeho půjčovna na TripAdvisoru zařadila mezi nejlépe hodnocené půjčovny luxusních vozů v Nevadské poušti. A mít spokojené zákazníky se vyplácí. Jeho Royalty Exotic Cars dnes měsíčně utrží půl milionu dolarů, tedy v přepočtu téměř 11 milionů korun.

Za tu dobu Crosta pod křídla své půjčovny nashromáždil flotilu 36 exotických vozů, 8 motocyklů a 30 tříkolek Polaris Slingshot, čímž se stal největším poskytovatelem těchto vozítek ve Spojených státech a jediným v zemi, kdo je nabízí i s automatickou převodovkou.

Tříkolky Polaris Slingshot

V Royalty si můžete půjčit bugatti za 20 tisíc dolarů na den (což se může zdát dost, ale vezměte si, že tenhle nadupaný sporťák stojí miliony dolarů). Sám Houston část svého úspěchu připisuje tomu, že v ceně je vše, tedy nemusíte platit za ujeté kilometry, což byla donedávna obzvláště u půjčoven luxusních a exotických vozů téměř nevídaná věc.

„Byl jsem první, kdo to udělal. Přidal jsem k tomu nepřekonatelný servis a změnil jsem tím způsob, jak ostatní dělají tento byznys. Když dnes vstoupíte do půjčovny, u které se platí za ujeté míle, a navíc má špatný zákaznický přístup… Proč byste si tam něco půjčoval?“ ptá se řečnicky.

Houston Crosta je spokojený s tím, jak se mu podařilo změnit segment, ve kterém se pohybuje. Jeho dalším cílem je ale přenést „královský zážitek“ ze silnic do nebes, a to ve formě luxusních regionálních aerolinek.

To ho napadlo, když se svými kolegy brainstormoval nad tím, jak by jeho firma mohla nabídnout další hodnotu svým stávajícím zákazníkům. „Hotely jsou cenově vyšponované, restaurace jsou těžkým byznysem s vysokou konkurencí… Tak co takhle létání?“ položil si otázku. „Aerolinky zde mají špatnou pověst,“ dodal.

„Když letíte s United Airlines, je to, jako byste šli do vězení. Trpíte tam, je to nekomfortní. A první třída je nehorázně předražená, a přitom je jen o něco málo lepší,“ vypočítává důvody.

A zákazníci mu dávají v průzkumech za pravdu. Podle každoročně sestavovaného Amerického indexu spokojenosti zákazníků (ACSI) je letecký průmysl až v jeho poslední třetině. Valné pověsti se navíc netěší ani státní Úřad pro bezpečnost v dopravě, který dle častých leteckých cestovatelů nevykonává svou práci dobře, a navíc patří na chvost atraktivity mezi státními zaměstnavateli.

Lokální přímé lety z měst Burbank, Orange County nebo San Francisco do Las Vegas vyjdou na 300 až 400 dolarů. Crosta plánuje, že za příplatek několika málo stovek dolarů poskytne zákazníkům daleko lepší zážitek.

„Za dnešní ceny stále musíte řešit kontroly, boarding time na branách a podobně. S tím, co plánujeme, vám bude stačit přijít na letiště jen 15 minut před odletem. Dostanete luxusní sedačky s jídlem a zábavou, která už na vás bude čekat. Bude to čisté, rychlé a jednoduché,“ vypichuje hlavní výhody Crosta.

„A když už půjčujeme luxusní vozy, tak na vás na terminálu může čekat lamborghini, pokud jej budete chtít. Nebo snad Rolls-Royce Ghost, od kterého vám předá klíčky personál letu? A když vám teď řeknu, že tohle vše budeme dělat za 500 dolarů, koupil byste si to?“ ptá se na závěr Crosta.

Za mě bych to ukončil: „Sold.“