Aktuální vydání magazínu Forbes

revolucie_sajt
musk

Musk si rýpnul do Applu: Jobsova firma je hřbitovem lidí vyhozených z Tesly

Pošli to dál

Když jde o konkurenci, nejde šéf Tesly pro silná slova daleko. Zvlášť v případě jablečné firmy, o které se už delší čas povídá, že pracuje na vývoji vlastního elektromobilu.

Na otázku deníku Handelsblatt, který s Elonem Muskem vedl rozhovor během jeho návštěvy Berlína, co říká tomu, že Apple právě přetáhl nejdůležitější inženýry z Tesly, opáčil: „Důležité inženýry? Najali lidi, které jsme vyhodili. Applu v legraci říkáme hřbitov Tesly. Když to nezvládnete v Tesle, jdete do Applu. To není vtip.“

Vizionář, jehož snem je udělat Mars obyvatelným pro lidi, se opřel i do nedávných inovací Jobsovy firmy. „Už jste viděli Apple Watch?“ odpověděl se smíchem na otázku, jestli bere ambice Applu vážně. Nicméně uznal, že snaha společnosti se posouvat a investovat tímto směrem, je správná.

Čtěte také: Jeden den s Apple Watch: V čem jsou silné a kde pokulhávají

„Auta jsou ovšem velmi komplexním artiklem ve srovnání s telefony nebo chytrými hodinkami. Nemůžete jít prostě za dodavatelem, jako je Foxconn, a říct – postavte mi auto. Pro Apple jsou nicméně auta další logickou věcí, která by konečně nabídla významnou inovaci. Nová tužka nebo větší iPad samy o sobě nestačí,“ dodal.

Zatím však může být v klidu. Nedávno zahájený prodej prvního elektrického SUV, Modelu X, sklízí úspěch, zatímco výroba elektromobilu Apple by podle informací deníku Sydney Morning Herald mohla začít teprve roku 2020.

Čtěte také: Tesla představila Model X, který ochrání před biologickými zbraněmi

Stále jde ale jen o spekulace, podle nichž projekt s názvem Titan schválil současný ředitel Tim Cook teprve na konci loňského roku a za tím účelem prý také najal Johanna Jungwirtha, někdejšího šéfa výzkumu a vývoje pro Severní Ameriku ze společnosti Mercedes-Benz.

Vzájemné přetahování lidí mezi Applem a Teslou je nicméně v plném proudu už od loňska, k čemuž se Musk v minulosti vyjádřil tak, že jablečná firma zatím dokázala přesvědčit „velmi málo lidí“ i přesto, že jim nabízí bonusy ve výši čtvrt milionu dolarů a zvýšení platu o 60 procent. Tesla dosud přetáhla z Applu kolem 150 lidí.

Čtěte také