Jeho firmu nejspíš znáte úplně všichni. A nejen vy. Petr Chmela buduje Tescomu 25 let, dostal ji do stovky zemí světa a v úterý večer svou profesní kariéru dovedl k titulu EY Podnikatel roku 2016. V posledních letech přetvořil firmu na lídra inovací, ve Zlíně má moderní centrum aplikovaného výzkumu a vývoje a nebojí se investovat do věcí, které ostatní považují za nemožné.

Firma, kterou Chmela spoluvlastní se spolužákem z konzervatoře Jiřím Vaculíkem, totiž už dávno není jen obří výrobce a prodejce kuchyňských potřeb, jehož obchody vidí člověk na každém rohu a má tržby přesahující dvě miliardy korun ročně. Současná zlínská Tescoma je především značka, která si v inovacích nezadá s firmami z technologické špičky.

„Zaměřujeme se na využití vlastností nových materiálů, které se používají v jiných průmyslových odvětvích, třeba v medicíně nebo automobilovém průmyslu, a řešíme jejich možné využití pro domácí i profesionální gastronomii,“ uvedl pro Forbes Petr Chmela, jenž je v pořadí 17. vítězem soutěže EY podnikatel roku.

Čtěte také: Designoví Oscaři míří do Zlína. Česká Tescoma letos získala 16 světových cen

„Velmi Petru Chmelovi gratuluji a těším se, že bude reprezentovat Česko na světovém finále v Monaku,“ uvedla Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice, která cenu na Žofíně vítězi předala.

Vítěze vybírá porota složená především z vítězů minulých ročníků, které letos předsedal loňský podnikatel roku Zdeněk Pelc, šéf a majitel největšího výrobce vinylových desek na světě – firmy GZ Media. V minulých ročnících byli oceněni také například Vlastislav Bříza, vládce českobudějovického Koh-i-nooru, František Piškanin z Hopi nebo Tomáš Březina z Bestu.

Velkou story Tescomy, Petra Chmely a jeho společníka Jiřího Vaculíka můžete číst v březnovém čísle Forbesu, které právě vychází.