Aktuální vydání magazínu Forbes

Nadupané žihadlo od Lamborghini, které si žádá vyřazené letiště

Pošli to dál

Nic vašimi vnitřními orgány nezatřese tolik jako dvanáctiválec Lamborghini, jehož plynový pedál prošlápnete až na podlahu.

V roce 2017 přináší italská automobilka novinku – žihadlo Aventador S, které slibuje větší výkon, řízení zadní nápravy, tlumiče s variabilním tlumením a taky značné vylepšení aerodynamiky. A dokonce má ve své standardní výbavě Apple CarPlay.

To je celek, který povznáší umění automobilismu zase o stupínek výš.

lambo4

6,5litrový dvanáctiválec má nyní sílu 740 koní, ale pokud nevlastníte vyřazené letiště s nepoužívanou runwayí, jen těžko vám aventador ukáže svých 350 kilometrů za hodinu. Z nuly na sto to za vhodných podmínek novému lamborghini trvá 2,7 sekundy a dvoustovkou se dokáže řítit už za 8,8 sekundy.

Máte náladu jet v poklidu a kochat se? Nebo ve vás bublá závodnická krev? Lamborghini nabízí individuální nastavení jízdních vlastností do režimů Strada, Sport a Corsa. Mód „Ego“ umožňuje majiteli kombinovat preferované podvozky a nastavení hnacího ústrojí dle jeho chuti.

Naopak žádné eko nastavení v tomto voze nehledejte, co ale technika umí, je deaktivovat některé válce, čímž se snižuje spotřeba. Ale vážně ji v tomto autě budete řešit?

lambo2

Konstruktéři do vozu přidali „super mozek“ Dinamica Veicolo Attiva, který počítačem řídí tlumení, řízení, motor, převodovku a systém náhonu na všechna čtyři kola.

Protože je unikátní celokarbonová karoserie aventadoru tak lehká, mohl si hlavní konstruktér Lamborghini Maurizio Reggiani dovolit investovat více do motoru a ramenou pro řízení zadních kol.

lambo1

Tak jako ve speciálních modelech Lamborghini má aventador pro řízení zadních kol dvojitý pohon, který reaguje na pohyb volantu do 5 milisekund, což zlepšuje stabilitu v zatáčkách při vyšších rychlostech. V garáži se zadní kola otáčejí proti těm předním, čímž docílíte menšího poloměru otáčení. Parkování takového auta přesto může být pořádná výzva.

Loni v létě výkonný ředitel Lamborghini Stefano Domenicali prohlásil, že dvanáctiválec zůstane v jejich portfoliu i v dohledné budoucnosti. Ze čtení mezi řádky se však zdá, že se dočkáme kombinace s elektrickým motorem v hybridním systému.

lambo3

Ať už s malou baterií a velkým elektrickým motorem, nebo ne, nemá aventador konkurenci. Auta Lamborghini nejsou jen o rychlé jízdě, protože sportovních vozů, co dosáhnou z nuly na sto do 4 sekund, je spousta. V lamborghini jde o to, jak rychle jedete, jak se při takové rychlosti cítíte a jaký je váš niterný zážitek z jízdy.

A jak už víme, žaludek jízdu v tomto žihadle prožije naplno s vámi.

Čtěte také